Vildvittrans Single Girl
Har ju glömt ge Singel någon bildtråd här inne! Det tycker jag att hon borde få eftersom hon är en söt liten lirare. Alltid glad, pigg, social, lekfull och tycker väldigt mycket om att ge folk pussar. Hon är exakt så jag vill att alla mina Campbells ska vara i framtiden. En liten drömhamster.
Född: 2012-05-06
Mamma: Roslagens Lilac Elizah (redeyed lilac)
Pappa: Roslagens Blackberry (black)
Färg: Umborous
Även om vi planerat att ta kull trodde jag inte att mamma Elizah va dräktig. Hon va ju inte tjock! Men en dag låg hon där, lilla Singel. Stor och kraftig, och tyvärr utan syskon. Inte konstigt att inget syntes på Elizah. Hon hade bara en i magen.
Men en duktig mamma är hon och inte det minsta vaktig har hon varit. Bara sitt vanliga glada jag när man öppnar buren men återgår sedan snabbt till att sköta om sin lilla "flodhäst" igen.
Här kommer lite bilder från när Singel va 2 veckor gammal och sedan några dagsfärska kort.
Men hjälp så söt 
Bilder från idag. Den första tyvärr lite suddig.
Numera har Singel fyra småsyskon. Hon kommer älska att leka med dom så fort de blir lite äldre. Pappa har fått flytta ut eftersom han inte ska para om mamman så Singel tycker det är lite tråkigt just nu. Mamma har mest tid till minstingarna. Vi tvåbenta här hemma umgås väldigt mycket med Singel och vi har faktiskt kommit på en lek hon tycker är roligt att leka. Man ska dra pekfingret i spånet fram o tillbaka och så jagar hon det. Får hon tar på fingret klamrar hon sig fast, pussar det upprymt och sen kutar hon iväg igen och väntar på att leken ska börja om. Lilla söta hjärtat.
"-Vaddå rund som en ärta? Förstår inte vad du pratar om matte…"
Jaa… Har man fått allt det goda för sig själv och är allmänt matglad blir man lite rund. Så vi aktar oss lite för vad vi ger till Singel samtidigt som det är svårt eftersom hon bor ihop med sin digivande mamma. Ärtor kan man få ett par stycken när det är lite fest. Det gillas.
"-MIN ärta!"
Är det ärtfest så är det bäst att hålla i grejjerna o passa på att äta så mycket man hinner. Blev så full i skratt när jag tog den här bilden. Hon ser ut att ge kameran onda ögat eftersom vi stör henne i sin festmåltid. Hon har verkligen inget humör överhuvudtaget så det va lite roligt att få se henne ge en sån blick haha.
#4 Singel tackar så mycket! :)
Jag tycker iallafall att hon är otroligt vacker!! 
OCH söt 
Vilken liten goding, sååå söt 
Hon är underbar, lilla Singel :-)
Jag bara älskar denna flicka , hon är bara för söt 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Fiiiiin! 
Jag tycker hon är jättesöt. 
#10 hihi så söt med sina ärtor!
Inga av min hamstrar gillar eller har gillat ärtor, det är säkert jag som har smittat dom! Lite surt för annars skulle jag kunna ge dom en massa ärtor och slippa äta dom själv :( :P
// Nadja
Singel tackar så jätte mycket för alla snälla ord. :)
#20 Va?? Alla mina älskar ärtor! De har säkert hört dig säga att ärtor är äckliga någon gång o tagit efter ;)
Ärtor ska de ändå inte äta för mycket av. De är inte så bra för figuren. Men några stycken i veckan är bra. Ger ofta dräktiga och digivande mammor o kullar ärtor. Tjockisarna får bara det till fest, typ fredagsmys ;)
#21 hihi ja det är säkert så att dom har hört mig säga tt det är äckligt någon gång. Pluttan gillade dom inte, Rassla gillar dom inte, inte äns Aska gillar dom och hon har ju ända umgåtts med dina ärtälskare :P
// Nadja
Haha vilka små kräsna tjejer du har! Aska har minsann mumsat ärta här hemma som liten. Fast å andra sidan verkar bebisar äta det mesta. Inklusive mattes hår, naglar, tröja. Spån smakas men det spottas ut haha. Sötingar.
Nu börjar man ana färger på Singels syskon. Ser ut att vara en hane som är svart eller Umborous som Singel. De tre andra ser ut att vara Lila eller Blå <3
Åååh, kommer du sälja nån av dem? :')
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Men åååh !! Hon är ju helt bedårande! Hihihi texten om att "gå tillbaka till sin lilla flodhäst" naaaw….
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#25 Ja jag kommer sälja två eller tre av dom. Jag ska behålla åtminstone en pojke som sällskap åt pappa Blackberry.
Jag har inte kunnat titta så jätte noga ännu men jag tror att det finns två tjejer och två killar. Så förmodligen blir båda tjejerna till salu. Pojken som blir över får jag se hur jag ska göra med. Han kan bli till salu om man har annan Campbellkompis till honom. Annars får han kanske stanna han med. Vill behålla alla egentligen haha :-P
#26 Haha ja men hon såg ut som en liten flodhäst när hon va liten :D
#27 Hihi ja jag kan allt tänka mig det ;) Gillade specieltl bilderna då hon äter ärtor, extremt söt!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Kan möjligen vara intresserad av tjejerna! :) Skicka gärna bilder när dem är gamla nog! :)
Justin Bieber - 23/4 13 
#28 Roligt att fler än vi ser charmen i den här lilla tjejen. Har svårt att se mig mätt på henne. Jag vet inte om hon typmässigt är jätte bra direkt. Inte dålig. Men ja, kanske lite väl kompakt? Hihi. Men charmig och söt. Det är hon iaf!
#29 Absolut. Jag skriver upp dig på intresselistan så hojtar jag när det finns bilder. Båda tjejerna är antingen Blå eller rödögda Lilac (som mamman) om jag nu sett rätt. Även om mamma Elizah är otroligt snäll och inte visar att hon bryr sig det minsta när man kikar vill jag inte pilla för mycket ännu :) De är en vecka idag, så om en vecka kommer det finnas bilder att se.
Jag kan inte låta bli att kika på denna underbar flicka, hon är bara för söt 
Amor vincit omnia
Jaadu Veronica, har ju sagt att du borde ha lite dvärgar också ;)
Hur går det med dina bebisar förresten?
#32 Ja, du har ju det ^^
Jodå, bebisarna växer och har sig, den ena av bebisarna va ute på sitt första äventyr utan för boet igår (men det blev kortvarigt innan mamma hämtade hem henne)
Amor vincit omnia
åååå så underbar hon är 
Ser fram emot bilder snart då :D
Haha mammorna är för söta när de har fullt sjå med att försöka hämta hem alla nyfikna bebisar. Vilket jobb! :'D
#35 Ja, bilder dröjer nog någon dag till, dom är idag 8 dagar, men väldigt aktiva, men fick i alla fall se en Skp/vit som troligen kommer bli lite speciell när hon blir större 
Ja, roligt att se hur dom jagar dom små, mina små har börjat smyga i öppningen, men än bara en som vågat gå lite längre 
Amor vincit omnia
Oj jag trodde de närmade sig två veckor när du skrev att en hade börjat gå ut. Har ingen tidsuppfattning o känns länge sen du skrev att det blivit bebisar :-P
Men ååå vad spännande! Skp <3 Det kan komma annat i satin i den kulle med va? Satiner får mig att dö lite smått av habegär.
#30 Tack! :) Vad snällt. Blir jättekul att se bilder, älskar campells! :') Skulle vara en dröm att få dina två tjejer! Det enda problemet är ju avståndet mellan oss… :(
Justin Bieber - 23/4 13 
Roligt att du gillar Campbells! De är underskattade :)
Nja men det brukar gå att lösa på något vis. Nästan alla jag sålt har fått åka långt med hjälp av transporthjälp. Går ju att försöka om du skulle vara intresserad sen :)
#37 Ja, blev också chockad när hon börja traska runt, men hon kanske e tidig 
Där kan komma lite olika färger (minst 2 skp
) med och utan satin 
Amor vincit omnia
Ja det är nog tidigt!
Åh, blir fina bebisar <3
#41 Hon tänkte kanske "ska visa hur fin jag e redan nu, så kommer hon aldrig kunna sälja mig, då har hon kikat mest på mig" 
Amor vincit omnia
Hihi ja så kan det nog vara. Hon ville stjäla ditt hjärta innan någon annan la tassarna på det ;)
#43 Precis, hon är en klok flicka, för söt va hon allt, blir nog svårt att välja vem som ska stanna är ju meningen att en pojke helst gulbaserad ska stanna, men denna flicka såg ut att va en bra tecknad skp, så kommer bli super svårt 
Amor vincit omnia
Haha jaa men ibland får man välja med hjärtat också. Så gjorde jag när Alv stannade. Skulle haft en hona. Helst Sapphire. Blev en Sapphire Pearl hane :-P
#45 Ja, man får göra det ibland, vi får se vem som viner hjärtat när jag väl börjar lära känna dessa små underverk, de är ju ändå bara 8 dagar, vet ju inte ens vilken färg alla blir 
Men att du behöll alv förstår jag, för han är super söt 
Amor vincit omnia
Ja det är ju mer än färgen som ska tilltala en så klart :)
Haha ja han är en liten charmör.
Absolut är det mer än färgen, "personkemin" eller kanska ska alla det "hamsterkemin" måste också stämma 
Ja, det är han, men det är ju din singel girl också 
Amor vincit omnia