Offwhite b.ö, offwhite eller creme?
Jag har nu ett par hamsterungar som är 4 veckor nu. och jag har alltid varit lite konfunderad när det kommer till deras färg.
Så nu frågar jag er: Är dom Creme, Offwhite eller Offwite b.ö?
mamman är silvergrå b.ö och pappan är creme s.ö.
Jag tycker personligen att dom ser ut som creme, men dom är väldigt ljusa.
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
om det är bö eller sö ser du på öronen, om öronen är gråa är dom sö om öronen är ljusa är dom bö. :)
Tycker mig se både creme och offwhite.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#2 ja dom har ljusa öron så jag vet att dom inte är s.ö, men dom är ändå rätt mörka i färgen för att vara offwhite men för ljusa för att vara creme.
alla ser exakt likadana ut, det är nog bara ljuset på gruppbilden som gör att visa ser mer creme ut än andra. Det är den andra bilden som stämmer in mest på hur färgen ser ut.
Mvh Miranda
Tycker dom ser mera ut som caramel (creme bö) än offwhite bö. Creme är ljusa som ungar.
På bilder är det offwhite bö (och offwhite):
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
caramel som 3-4 veckors bebis:
//Frida
Är dem inte creme bandade?
här är lite mer bilder på mina bebisar för några dagar sen med systemkamera och blixt.
Mvh Miranda
#6 jo bandade är dom men sen om dom är creme eller offwhite eller nått annat är det jag undrar
Mvh Miranda
Skulle säga att några är svartörade, då jag ser att några av dom har grå öron.
Kom på också att bandet bleker ner färgen, vilket det gör för alla vitteckningar.
Vill få dom till offwhite på vissa bilder, men creme på andra bilder. ;)
//Frida
ja det är ju det som är så svårt just när dom har sina band.
har ännu en bild där man ser deras öron lite bättre
Mvh Miranda
#10 Nu är bilden för liten för att jag ska kunna se deras färg på öronen, men tycker mig se gråa fläckar på alla ljusa hamstrar.
//Frida

Jag tycker alla ser ut att vara offwhite. :)
// Nathalie
#11 om du klickar på bilden och sen högerklickar kan du välja att ''visa bild på ny flik'' och då är det en högupplöst bild
Mvh Miranda
Tycker även jag den ser ut som offwhite. :)
Jag tycker att de ser ut som creme bandad.
#7 om man tittar på bilden så ser man tydligt att de är offwhite bandade, dem är för ljusa för att vara creme. Dock ser det ut som 2 stycken är creme bandade på första bilden.
Jag såg den här bild på Queens uppföddning och tyckte att hamstrarna såg likadana. Hon säger att de är creme. Men jag gissar bara, jag är inte en expert. 
http://dbz8f51olbyc8.cloudfront.net/7d/6f/i52719485._szw530h275_.jpg
Jag tycker också alla ser ut att vara offwhite :) Har du någon bild på mamman? För om hon är homozygot silvergrå så ärver alla ungarna silvergrå och då kan man utesluta creme helt!
#17 dem ser väldigt ljusa ut för att vara creme, men dem är creme. En creme satin som du ser här på bilden är så här mörk. Hos queens ser det ut som väldigt ljusa. och dem ser inte ut som satin. :) Mamman till kullen är från mig och det är hon som är på bilden:
Här har du en offwhite bandad korhår
#18 ne hon är hetrozygot. här är en bild på henne plus ungarna bredvid henne.
#20, ja jag skulle nog säga att den bilden stämmer med på hur dom ser ut, fast mina är lite ljusare.
Mvh Miranda
#21 Då är dina absolut offwhite bandade. Dina svarta är troligen silversvarta också. Fast det är inte säkert. 
#22 jo det är dom, dom har grå/svart underfärg.
men de som är offwhite får jag luska ut om dom är bö eller inte. ska kika på det när jag kmr hem
Mvh Miranda
Aha! Okej, jag ser det nu Ronja. Tack! 
bö eller bara offwhite?
lite osäker eftersom att det är typ mörkare på kanterna av öronen…
Mvh Miranda
#25 Vanlig ser det ut som! :) Alltså offwhite sö. :)
ok men dåså^^
Mvh Miranda