Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 1742 ggr
[Em_I_Am]
0

Vila i frid Blåtira

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tagit två kullar under Vildvittrans och jag har sparat Aleera, Alv och Blåtira. Aleera har mest varit tänkt till sällskap eftersom det är sonens hamster. Men tanken på att ev ta en kull på henne har funnits eftersom hon har en väldigt snygg Agouti-färg.

Men nu blir det inte så. Blåtira fick Fatty Eye (röd) och blev sjuk väldigt fort. Idag fick hon somna in eftersom hon inte längre va den glada, sociala och mysiga hamstern som hon normalt är längre. Hon hade ont idag och pälsen hade blivit fet och hon såg sjuk ut helt enkelt. Så det blev ett snabbt förväl idag.

Jag har kontaktat köparna till hamstrar ur dessa kullar och förklarat läget. Några få som köpt hamstrar till sällskap har jag inte lyckats nå idag, så jag fortsätter imorgon.

Det finns ingen garanti för att fler hamstrar ur dessa kullar ska drabbas, men de måste hålla koll.
Skulle fler insjukna får man givetvis ny hamster ur kommande kull/pengarna tillbaka. De som har köpt till avel får också nya om de vill. Eftersom det är ärftligt tror jag inte att det är så bra att avla på de som själva inte visat tecken på Fatty men vet inte riktigt hur det nedärvs. Har kontaktat personer jag vet har erfarenhet av detta för att få råd. Ska också prata med de få veterinärer jag kan tänka mig vet säkert också. Men så länge har jag avrått alla från att avla innan vi vet riktigt. Jag själv kommer inte ta risken oavsett.

Även om det är tungt att behöva börja om från början o behöva förlora en eller flera av sina djur är det nog ännu värre att behöva tala om detta för alla underbara, gulliga köpare.

Jag har givetvis kontaktat uppfödaren till båda föräldrarna till kullen också. 

Vila i frid min gosiga lilla tös. Saknar dina pussar <3

nadilda
0

Massor av stryke kramar till dig! Vila i frid lilla underbara Blåtira! Du dog alldeless för ung!Gråter

[Ingunn_1969]
0

Jättetrist. Gråter

Alice98
0

Vila i frid Blåtira! Gråter

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

atlanta
0

Fy vad tråkigt. R.I.P

[Emma--]
0

Beklagar. :(

Roonja
0
nakuta
0

Usch så tråkigt, R.I.P Blåtira! Gråter

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

[squash97]
0

Fy så hemskt, R.I.P Blåtira! Gråter

UlrikaD
0

Lilla söta Blåtira:(

saffran123
0

NEJ! RIP Blåtira Gråter

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Anena
0

Nej, vad tråkigt. En söt liten tjej, Blåtira. Jag beklagar.