När vaknar era guldisar?
Ja, som rubriken lyder… Vid vilken tid brukar era guldisar vakna på kvällen? :) Det är så längesen jag hade guldis så jag minns faktiskt inte när de brukade vakna. :)
Det är ju lite trist om de vaknar jättesent och man ska upp och jobba tidigt, man vill ju hinna leka och gosa en ordentlig stund. :)
Är det big no no att väcka dem på eftermiddagen/tidiga kvällen? Jag vill minnas att jag brukade ha mina hamstrar uppe på dagtid.. Men jag var ju liten då och visste inte så mycket, så det kanske man inte "får" så att säga?
Runt 6-9…
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Olof vaknar på morgonen när han hör att jag går upp, för då vet han att det är mat på gång ;) Och samtidigt brukar jag göra rent i buren om det behövs :) Sen leker vi i en timme efter det för då är han ändå vaken. Sen brukar jag låta honom sova tills kvällen och väcker honom med mat vid 6 ungefär. Så leker vi lite då med om han inte är alltför trött :)
Sen är han såklart vaken en del på natten och brukar stå mot gallret och titta ut på mig när jag ska sova haha :P
Madsan
Fick min guldis för en vecka sedan så har inte velat störa henne i sömnen för mycket än. Hon vaknar av sig själv när det mörknar ute vid nio, då går hon runt och gör sina behov osv och sen vill hon nästan inget annat under kvällen än att leka och utforska.
Jag har ska börja ställa in henne i ett mörkare rum när jag kommer hem vid fem så att hon vaknar lite tidigare :)
Jag har 34 hamstrar. Vissa är vakna på dagarna. Varför vet jag inte. :) Några vaknar kl 6-9 och några är vakna på natten. Men dem väcker jag faktiskt för att dem ska få sin tid på dagen dem behöver. 
Estelle brukar vakna kring 6-7 på kvällen och är vaken hela natten! Hon är helt galen, vill bara upp och få springa fritt i badrummet! Kan bero på att hon är en liten unge..;)
Wilgot brukar däremot sova till 10 på kvällen ungefär.
På morgonen så brukar jag väcka dem och säga godmorgon och gosa lite, och sen när jag kommer hem från skolan så brukar jag gosa, och sen på kvällen kring 9-10 så brukar vi leka. :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Harry vaknar sällan före midnatt… Brukar dock väcka honom lite tidigare ibland… Iris vaknar runt 21-22… Fast hon brukar kunna vakna till tidigare och ta en runda i buren innan hon sover en stund till…
Okej, tack för era svar! :D
Men då är det okej att väcka dom en stund iallafall och gosa lite? Så kan man ju leka när de vaknat själva. :)
De brukar vänja sig vid dina rutiner, mata dem vid samma tidpunkt varje dag så sker det naturligt sen. Mina hamstrar börjar röra på sig 18.30 så kl 19 är det full rulle ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#8 min hamster är OMÖJLIG att få rutiner på :( har haft han i 1 år och snart 6 månader, han har fortfarande inte vant sig.. Måste väcka han varje dag runt 18, kan ta upp till 15 min att få ut honom ur huset.. Haha.. ;)
Han vill aldrig vänja sig.. :/