Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1350 ggr
Frosstis
0

Tejp..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hamster har fått en liten tejpbit på kinden typ, det är lite längre bak. Om jag försöker pilla bort den så typ drar jag i hans skinn och det gör nog ont så jag vågar inte ta av den.. Vad ska jag göra? Ska jag låta honom pilla bort den själv eller ska jag dra fort? (då kommer jag nog bli biten men det gör inget) Den är jätteliten så den stör honom nog inte.

*fråga inte vart tejpen kom ifrån*

Obestämd

Minrandigalama
3

min hamster hade fått en liten tejp bit på sig förut, då doppade jag mina fingertoppar i vatten och knuggade där klistret på tejpen satt, sen så drog ja bort tejpen jätte försiktigt medans ja höll emot hans päls, så de inte skulle kännas speciellt mkt :)

Nilla_93
0

Dra bort den bara. Annars kanske din hamster krafsar bort det och äter opp det?? Klart din hamster kommer bli orolig och lite sur då man sliter i pälsen

Scorpio97
3

Lättast är nog att försiktigt blöta tejpen och sedan försöka hålla emot när du drar bort den så att det inte gör så ont. Är nog en risk att hamstern tar bort den och eventuellt äter tejpen om du låter den sitta kvar.

//Jessie

Frosstis
1

Han fick bort den själv, puh. Jag slängde tejpbiten :) Så nu är det ingen fara mer, men tack för tipsen! Ska användas om det blir någon nästa gång.. ;)