Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 7002 ggr
nadilda
0

Dvärghamster på engelska

Ska hålla ett "föredrag" på engelskan om min två dvärghamstrar på fredag, vad heter dvärghamster på engelska och vad heter rysk vintervit dvärghamster?

Och sen kanske lite ideer om vad jag ska säga, jag ska prata i två minuter.

Glad

[Em_I_Am]
0

Vad roligt!

Det heter Russian winter white dwarf hamster eller bara winter white dwarf hamster.

Kanske kan berätta varifrån de kommer, sedan lite fakta som hur länge de lever osv. Sedan hade jag avslutat med varför du valt att ha just dvärghamstrar och vad du tycker är trevligt med dom :)

nadilda
0

#1 Tack så mycket! Glad

Det hade varit roligt om det varit på svenska och inte inför en hel klass! :P

[Em_I_Am]
0

Det fixar du säkert galant. Alltid lättare att göra något man tycker är lite svårt om man pratar om något man kan o tycker om :)

goldenhamsters
0

Jag har också haft en sådan uppgift för typ 2 år sedan. Jag pratade då om guldhamstrar, det kändes enkelt och tryggt att prata om något som jag visste en hel del om.

Det gick bra för mig, så du ska nog se att det går bra för dig med Glad. Lycka till!

Mvh Alicia.

LinneaJohaanson
0

Åh jag hade om kaniner minns jag! Eller rättare sagt om min kaninuppfödning! Var skitkul, fick mvg Flört

Du kan ju också prata om dina hamstrar hur dom är och så!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

nadilda
0

Tack allihopa! Jag hoppas verkligen att det går bra! Jag är en logiskt människa så jag gillar nästan matte och sånt, men språk ush!

Att men sedan nästan är rädd för läraren också hjälper ju inte!

Men nu har jag annat att vara nervös för så just nu är jag inte nervös för det, men efter klockan 4 idag, ush!

goldenhamsters
0

#6 Jag förstår vad du menar. Du kanske kan skriva upp lite stödord som hjälp då om du tappar bort dig? Det brukar hjälpa mig Glad.

Jag brukar bli jättenervös om jag ska hålla tal och sånt, och idag ska jag ha sångprov så jag är supernervös ;P Jag ska tänka på dig, så se till att äga nu och få dig ett MVG eller A eller vad ni nu har för betyg Flört.

Mvh Alicia.

nadilda
0

#7 Ja stöd ord måste jag ha!

Tack så jätte mycket! GladFlört

Detta är en hemsk vecka, prata om hamstrar på engelska, zebror på tyska och magnetröntgas!

goldenhamsters
0

#8 Håller med! Den känns som om lärarna pratar ihop sig i lärarrummet och tisslar och tasslar om att lägga alla prov, inlämningar, läxor och sånt på just den här veckan för att göra det extra jobbigt för oss barn Tungan ute.

Mvh Alicia.

nadilda
0

#9 Hihi så är det verkligen!

goldenhamsters
0

Hur gick det idag då? Glad

Mvh Alicia.

nadilda
0

Läraren hade tappat rösten och var sjuk så det blev inget idag men vi får se om hon är frisk imorgon!

Glad

nadilda
0

Nu har jag äntligen gjort det! Dt gick väll inte dåligt men jag gjorde lite grammatik missar.

Jag vissade lite bilder på Rassla. Pluttan och Aska och läraren tyckte att dvärghamstrar var äckliga!!!Skrikandes

[Em_I_Am]
0

Vad skönt! Är säker på att det gick bättre än du själv tror. 

WHAT!? Äckliga? Men… Hur? Konstig lärare *surar*

nadilda
0

Jag vissade mycket bebis bilder på dom ifrån när dom var små, och dom satt och typt tindrade med ögonen! Och läraren så att var djur som små barn kanske hade och sen sa hon att dom ser ut som små äckliga möss! (jag älskar möss!)

[Em_I_Am]
0

Haha menade hon att små barn har hamstrar? Hrm… Då är jag ett stort litet barn då :-P

Alla djur är söta. Utom spindlar. Och vandrande pinnar :-S