Min älskling har rymt!
Hej! jag är så stressad och ledsen just nu, min älskade Ylle har rymt, vet inte vad jag ska ta mig till!!
Jag lade locket på halva buren igår, en samla, och en tjock bok på men jag tror att hon har ställt sig på kanten på sandbadet och lyckats komma ut ändå! Jag hade henne i hallen ifall hon skulle rymma och TROR att jag stängde alla dörrar. Imorse hörde jag något i garderoberna och trodde det var möss men gick och kollade om hon var i buren ifall, men nej, hon var borta, fick panik. Jag antar då att hon är i gömman under/brevid garderoberna och att hon nu sover på dagen.
Jag har sökt lite snabbt i forumet och har nu ställt fram buren igen utan något, i utom mat(massa mat, mycket majs framför allt då hon gillar det och det luktar) och strö. Jag har gjort en trappa upp av böcker och filmer med tanke att hon ska bli nyfiken och sedan ramla ner. Har även lagt ett tunt lager mjöl framför garderoben för att veta att hon faktiskt är där och ställt henner hus med boandet i framför "trappan" för en säker plats….
Finns det något mer jag kan göra eller är det bara att bita ihop och åka till skolan..?
Jag är så orolig och väldigt tacksam för svar <3 hon är ju bara en bebis..
Jag hör att det prasslar lite uppe på garderoberna, tror ni att det är någon fara för hennes hälsa om hon försöker ta sig ner?
*putt*
Det är en väggfast garderob med ett litet hål där nere, förmodligen krupit längs väggen och upp men nu vet jag inte om hon kan komma ner och om hon skadar sig om hon försöker..
Kan hon ha krupit in under garderobssockeln och inte hittar ut igen?
Jo jag tror det men jag tror också att hon klättrat längs väggen på något sätt och hamnat uppe på garderoben, bakom takskenan. Vet inte riktigt om det går att få bort den? Har hon krupit upp där är väl risken att hon inte kan komma ner på egen hand?
Jo, tack! Har som sagt riggat en "fälla" med buren om hon skulle lyckas komma ut ikväll. Är det inte Ylle i garderoben så har jag minsann fått möss i min lägenhet tror jag!
Ååh pappa fick ut henne <3 vandaliserade halva hallen men tror aldrig att hon skulle komma ut på egen hand. Hon var så rädd så hon pep högljutt men så lycklig är jag! nu sover hon sött <3
Åh vad bra!!!
//Flöffo
Jag är så glad att du fick henne ut! Whew!
Så bra att allting slutade lyckligt iaf :)
Always <3
Jo, så tacksam över far min! <3