akut hjälp
En vänninas Guldhamster uppvisar dessa symptom, vad kan vara felet? hon försöker få tag i veterinär nu.
Hon blödde från analen och det kom ut stora mjuka klumpar. Kändes som gele
Kan hon ha sett fel och det kom ifrån livmodern? Tänkte på livmodersinflammation?
Det enda är nog att ta henne till en vet.
Som Imasy säger kan det röra sig om pyro om hon kanske sett fel och blodet kommer från hamsterns kön istället. Det händer också att hamstrar kan blöda något ur vulvan någon gång i livet utan att det behöver vara farligt. Då slutar det inom några få dagar och det blöder aldrig mycket! Men det är svårt att veta vad som är vad och eftersom det är livsviktigt att sätta in antibiotika om hamstern har livmoderinflammation måste man till vet ändå tycker jag. Cystor kanske också kan orsaka blödning?
Kommer det verkligen från analen kan jag bara gissa på att det kan röra sig om någon förstoppning eller diarré som orsakat att hon brustit precis i analöppningen och därav blöder? Men jag vet inte.
Har ingen aning alls faktiskt, men hon är på väg till blå stjärnan nu så får väl svaret senare vad det var.
Vad skönt! Berätta gärna hur det har gått så man får veta vad det va. Alltid bra att få veta sånt. Ska hålla tummarna för lilla hampisen!
Jadå jag uppdaterar här så snart hon hör av sig om hur det gick. alla måste dela med sig av erfarenheter så vi alla blir klokare med tiden ;)
Tack för era svar 
Ja precis! :D
Det låter som livmoder inflamation. Det fick min ena hona. Tyvärr dog hon av det. eller ja, vi avlivade henne. Fast blodet borde inte komma från anal hålet, då kan det ju inte vara livmoderinflamation?
På djurakuten sa de att det var njursten och inget att oroa sig för så i morgon skulle de åka och röntga njurarna tror jag. Hamstern mår tydligen bra i alla fall.