Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1346 ggr
madsan
0

Är Olof sjuk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när jag hade ute Olof så upptäckte jag att han vart svullen runt svansen. Ser ut som att det är någon slags böld med blod i :( Ska försöka ladda upp en bild men han slingrar sig som bara den. Det är bara nyligen som jag kunnat plocka upp honom utan att han bits.

Men han är jättepigg, äter och dricker och är uppe och leker… Askonstigt :S

Madsan

Twisted_T
0

#0 Han kanske brutit svansen? Om han hängt i taket t.ex och ramlat ner på något hårt.

Men svårt att avgöra utan bild.

En bruten svans brukar läka fint av sig självt om det nu är det. Det enda man behöver tänka på i det läget är väl att se till att han den får läka ordentligt. Kanske ta bort det man tror att han klättrar på om det går. Detta är ju inte jättelätt att göra för det mesta då hamstrar är skickliga på att ta sig upp i taket från t.ex hustak, vattenflaskor, leksaker m,m.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

madsan
0

#1 La in en bild i inlägget ju?

Madsan

madsan
0

Kan tillägga att avföringen är helt ok!

Madsan

Roonja
0

Vad menar du? Runt svansen eller hela bulen på rumpan? :P

madsan
0

#4 bullen ja…Men även runt svansen som på bilden!

Madsan

madsan
0

Är det ingen som ser bilden? :O

Madsan

Ratlings
0

Jag ser bilden, men just det du vill att vi ska se är helt ur fokus så ganska svårt att bedömma.. Tycker svansen ser bra ut, och sedan pugen typ.

// Lise
When nothing goes right, go left!

madsan
0

Ja jag tänkte att det kanske var pungen bara…

har som sagt aldrig fått upp honom i händerna förut så jag kanske bara överreagerade haha :P Han kanske har blue balls? ahaha :P

Madsan

Amun-Ra
0

Det var ena stora juveler den hanen hade!Skrattande *Fnissar*

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

madsan
0

#9 Bra avelshamster?

Madsan

Twisted_T
0

Ja jag såg inte heller något på bilden så tänkte att du kanske skulle lägga in en till ut ett annat perspektiv så man såg tydligare… det man ser är ju som sagt innan. En vanlig svans och pungen.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Roonja
0

#10 kommer han från zoo så vet man ju inte bakrunden. Då rekomenderar jag att avstå att avla. sedan så är det ju inte pungen man tänker på när man avlar Tungan ute Men man kan ju såklart avla på zoo hamstrar också ifall man ser att dem är i god form och psyke. :)

madsan
0

#12 HAHA ne jag förstår :P Det var mest på skämt ;) Ja han är i mycket god form och jätteglad :) Kanske är något. Men nu är han ett år i November, så han kanske är för gammal?

Madsan

Roonja
0

#13 Hahah! Tungan ute Hmm, ja första kullen på honor är ju mellan 5-8 månader. Men eftersom hanarna bara rider. :P Det borde inte vara ett problem om han är under 1 år nu. :)

madsan
0

#13 Åh vad kul det hade varit med kull! Vad kan jag para creme med då? Har ingen koll på detta :( Då kanske man kan investera i en ung tjej nästa gång :)

Madsan

Roonja
0

#15 honan måste ju vara minst 5 månader, det är rekomenderat. :) Sen så bör du bara ta cremebaserade färger eller viltbaserade färger. Men läs gärna på här. www.hamsterforeningen.se här har jag lärt mig en massa saker. eller pma och fråga vilka färger som går. och annat också om du vill. jag svarar gärna på frågor. och det gör säkert andra också. Skrattande