Blöta/kalla tassar?
Hej! Min långhåriga hampis har nästan alltid blöta/kalla tassar när jag tar upp honom. Vad kan detta bero på? Har känt på bottenmaterislet om det är kallt, men det är rumstemperarurligt. Detta känns inre riktigt som en sak att vänta sig till veterinär med, så jag frågar här istället!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
De brukar kännas lite kallare om just tassarna, medan kroppen är varm och go. Men att de är blöta, är det bara som det upplevs då de är lite kallare eller är han verkligen blöt? Kanske är från vattenautomaten?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jaha okej! Alltså jag har försökt att avgöra ifall det är att han är kall eller blöt, men det är jättesvårt! Jag tror att han är kall, för jag testade ta bort vattenskålen en stund och se ifall han blev varm, men han var fortfarande sådär kall. Men det är ju då mest troligt att han är kall, för vart ska vattnet komma ifrån?
Justin Bieber - 23/4 13 
när de sover går deras kroppstemperatur ner lite. tar man upp en nästan nyvaken hamster så känns trampdynorna kalla. har de varit vakna en stund känns dynorna lite varmare. men hamstrar känns oftast lite kalla under sina tassar.
springer de i tex hjulet då är de varma om trampdynorna.
Men Wille är kall nästan hela tiden.. förutom när jag väcker honom… hehe.
Justin Bieber - 23/4 13