Tur man har hjälp hemma
Ja, detta kanske är lite onödig info, men ville bara skriva och få ut att jg just nu är tacksam att min sambo också fattat tycke för mina hamstrar, för just nu och några veckor framöver blir det han som får sköta städning av burar och så.
Jag som sköter myset 
Anledning till detta är för att jag va klumpig nog och att trampa fel och bröt min högerben ner vid fotleden så sitter gipsad med order från läkaren att inte stötta alla på min fot på 4 veckor, så nu blir det mer mys i soffa och så och sambon som får släppa dom på rastning och fånga in dom för jag kan inte komma ner i golvnivå där de springer och rastar sig 
Men eftersom han också fått intresse för hamstrar så har han inget emot att hjälpa till med dom, så jag är honom evigt tacksam just nu.
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Jätte tråkigt att du skadat dig!
Jag vet precis hur det känns och visst är man tacksam att man har såna karlar i sitt liv!
Jag är själv långtidssjukskriven och jag klarar inte av burstädning osv. Så det är min sambo som kånkar ner burar, tömmer, skurar och fyller på strö. Sen får jag det roliga med att möblera o så. Men utan honom hade jag inte kunnat ha mina djur och därför är jag också så himla tacksam och glad över att han älskar våra djur lika mycket som jag.
Ändå har jag blivit anmäld tre gånger nu till FK och de ville ta mina pengar ifrån mig och jag har varit hotad att få sälja mina djur. De verkar inte vilja förstå att man faktiskt kan dela på sysslorna o att jag som är sjuk slipper göra allt det tunga. Som väl är har jag fått rätt och får ha mina djur kvar. Helt sjukt. Men mycket därför jag inte varit så aktiv det senaste. Har varit helt knäckt.
#1 Oj, varför skulle man inte kunna dela upp det? Hur tänker dom, man ska väl kunna ha djur trots skador och sjukskrivningar?
Jag bara ser hur min sambo ställer upp med allt jag brukar göra, städning av burar osv, han har ju även tagit över vissa av mins hushållssysslor som jag med mitt ben inte kan göra.
Hur blir man anmäld till FK då, är det folk man känner som i så fall anmäler eller?
Amor vincit omnia
Nä det undrar jag med. Men de har fått ge sig. Har ju haft min läkare på min sida som säger att det bara är bra att man har något att engagera sig i medan man går hemma. Har varit sjukskriven pga värk i över ett år och hade blivit knäpp om jag bara fått sitta hemma utan att ha mina djur eller något. Att ta ut hamstrarna o gosa med dom har varit perfekt.
Jo det är någon/några som stör sig på min uppfödning o håller koll på mig på nätet osv. Så har inte känts så roligt att skriva något om något den senaste tiden alls.
Jag kan inte stå vid spisen så min karl lagar mat. Jag tar den lätta städningen så får han dammsuga osv. Tycker det funkar bra även om man kanske får släppa på det där med att vara pedant lite ;)
Hoppas ditt ben läker bra o håll hårt i din karl för såna växer inte på träd. Iaf inte såna som är hamsterintresserade ;)
#1 Oj, det hade jag ingen aning om! Skönt att det inte blev värre än anmälan, men ändå. Det tar ju nog så mkt energi bara det :/
Undrar lite samma sak som Nakuta, hur det går till? För annars kan väl inte de veta om man har smådjur tänkte jag. Lite annars om man gick hemma sjukskriven och hade lantbruk på 240 kor. Liiite svårare att hymla med
Ibland är det bara så himla underbart med en andra hälft som alltid finns där om något skiter sig. Jag har fått så oerhört mycket stöd och hjälp av min sambo nu med Papovan och allt, utan honom hade jag brytit ihop ännu mer.
Man kan inte alltid kräva att de ska vara lika intresserade som en själv, och det är inte alltid det bästa heller. Men så länge man får utrymme att prata och diskutera djuren, och att man kan hjälpas åt med det praktiska vissa gånger gör verkligen allt! 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#3 Är så tråkigt när folk inte kan hålla sig till sina egna grejor utan att lägga sig i alla andras personliga grejor, men bra att du har din läkare som tår på din sida 
Tja, benet kommer förhoppningsvis läka bra i sinom tid, men just nu kännes det som långt i framiden då det är nyskada och man känner sig ganska så bunden just nu 
Jag kommer hålla hårt i min man, han vill även vara en del av min "mini" uppfödning, han vill vara med och välja djur och kullteman osv, så hans intresse har kommit in lite, fast ändå har jag den styrande handen då jag har lite mer koll på vad som funkar och inte 
#4 Jag förstår att du behöver allt töd just nu, tycker det här med papova är så hemskt, så kan förstå att det är skönt att ha någon du kan luta dig emot när du känner att du behöver det.
Amor vincit omnia
Aj, det måste ha gjort ont.
Stackars dig. Ja, jag det är bra att man har en kille som kan hjälpa en. :)
Emma: Oj, varför i hela friden skulle det ta bort djuren och pengarna? Det är ju inte rättvist. Dem borde sitta i den sits du gör nu så dem förstår. 
Bra att du fick behålla dina djur i alla fall. 
#6 Ja, ont gör det, och inte bara i benet, har snart träningsverk i alla andra muskler, det tar ju på alla övriga muskler också 
Amor vincit omnia
Jo, personerna som anmälde mig hävdade att om jag orkade ha hamsteruppfödning så orkar jag jobba. Sånt nappar Försäkringskassan på vettu. De tar alla chanser att utförsäkra folk. Personerna som anmälde störde sig inte på att jag (eller VI) har två katter, två ormar, en jätte tusenfoting, möss och två ormar. Det va bara hamstrarna som va problemet. Så en morgon ringde det på dörren och två damer från FK skulle granska hur jag gjorde när jag tog hand om djuren, räknade burar osv. Jätte förnedrande. Jag fick ju visa att jag går och kollar mat o byter vatten varje morgon men att jag tar några burar i taget. Sedan hur jag tar ut hamstrarna o vad jag gör med dom. Och sedan fick sambon intyga att han städar burarna, bär balarna med strö osv. Först ville de utförsäkra mig o då kunde jag bli återbetalningsskyldig för hela året jag har fått pengar. Sedan antydde dom att om jag skulle vara hemma fick jag göra mig av med en hel del djur. Men det hade de ingen rätt att säga så jag slapp.
De har bevakat min hemsida, läst min blogg, personerna som anmält har berättat vilka föreningar jag är aktiv inom och på vilka forum jag är. Så jag fick även visa att när jag skriver på forum ligger jag i min säng med laptopen på magen. Jag fick visa att jag fått mail om att möten med dvärgsektionen kan ske via telefonmöten så jag behöver inte gå utanför dörren. Intyga att jag inte deltagit på några möten och förklara varför o på vilket sätt jag hämtat mina hamstrar. Jag har ju fått mycket hjälp av Helena G som tagit med sig hamstrar till grannstaden från Stockholm så jag har ju inte satt mig på tåget o åkt upp dit för att hämta några hamstrar. Ja, en massa sånt. Bara att veta att det finns folk som vill mig o min familj så illa bara för att jag börjat föda upp hamstrar är riktigt otäckt. Så jag har varit väldigt nere o inte velat skriva eller läsa på några forum alls.
Men jag ska inte stjäla TS tråd med mitt gnäll. Kan ta resten via meddelande om någon undrar något.
#8 Det gör absolut inget, det är bara bra att få information om vad so egentligen kan hända, om folk verkligen vill vara jäkliga =/
Amor vincit omnia
Nakuta, krya på dig och passa på och mys med de små så mycket du kan.
EM_I_Am, vill bara säga ta hand om dig. FK är hemska. Har en kompis som råkade ut för samma sak. Hon har också djur. Det visade sig sedan vara s.k. vänner som låg bakom anmälan. Det var avundsjuka som låg bakom.