Hjälp! Kan hamstrar äta det?
Hej!
Jag hade bett min pappa att köpa kräcker till min hamster. När han kom hem så hade han köpt kräcker för CHINCHILLOR! ._.
Det innehåller bla vegetabliska biprodukter, timjan och svartkampar. Kan hamstrar äta det…? 
Haha, typiskt min pappa att göra sånna här misstag. Förut ville jag ha halstabletter som heter "Extra" men han hittade inga så han köpte extra starka! xD
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
- Redigerat 2021-06-06 11:40 av Herveaux

Jag tror inte det är någon skillnad :)
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Jag tror inte det är någon skillnad :)
Okej. Jag tänker vänta tills flera stycken har svarat på min fråga eftersom att jag inte vill ta risken att ge min hamster nåt som inte är bra för honom! 

Sök på nätet de borde ju finnas på typ kräckers hemsida vad dom innehåller och kolla om det är samma sak som i dom din pappa köpte
Är det dom här från vitakraft? http://www.zooplus.com/shop/rodents/snacks_supplements/cracker_food_sticks/126693
I så fall är det ingen fara. Läste innehållsförteckningen o det är inget som är farligt där i. Däremot är det ganska sött o fett så ge inte det för ofta anser jag :)
#5 Det är från vitakraft men det är inte samma som dom på länken… men på kräckern pappa köpte så är det spannmål, frö, vegetabliska biprodukter, timjan, svartkampar, honung, oljor, och fetter.
Och som du skrev, sött och fett är det! xD
Förresten, tack för att du letade upp sidan och läste för att hjälpa mig! 
Inga problem alls :)
Det är ingen fara i så fall. Svartkämpar (tror de tappat två prickar över a:et) är en ogiftig växt som tillhör släktet groblad. Groblad plockar jag o ger mina djur sommartid. Örter är inga problem och inte spannmål o fröer heller så klart. Jag hade vågat ge mina det.
Okej :) Jag visste inte vad svartkämpar och biprodukter var. 
Men då ska jag ge min Casper kräckern när den han har i buren är slut. 
Jadå. Svartkämpar är inte bra i väldigt stora mängder för människor o betesdjur. Vet inte hur det är med hamstrar. Men jag har som sagt gett mina färskt o jag kan inte tänka mig att det är några stora mängder i en kräcker. Du vet säkert vilken växt det är om du ser den.