Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 987 ggr
Frigg94
0

Vilka veckor kan man göra vad? :)

Hej Glad Nu har äntligen mina småräkor kommit Skrattande Vet inte ännu hur många det blev Glad De föddes idag och jag har läst om vilka veckor man ska göra vad, men jag har glömt vad det stod Tungan ute Så jag frågar er som kan om guldis avel här Glad

1. Hur många veckor ska de vara när man särar på honor och hanar?
  2. Hur många veckor är de när man kan se kön på ungarna?
  3. Ska man ha vattenskål eller vattenflaska när de små börjar med att äta och dricka vanlig hamster mat och vatten?
  4. en annan grej men kan jag få hjälp med att få rätt färger på ungarna? kan inte sånt Glad

Jätte tacksam för svar! Skrattande

[Sniff]
0

1. De blir könsmogna vid fyra veckors ålder. Så då får de inte vara tillsammans längre.

2. Det kan man se efter några dagar, men man får inte börja pilla på bebbarna innan de har öppnat ögonen, så tidigast då. Det syns tydligt från tre veckors ålder.

3. En vattenskål som inte är så djup är bra tills ungarna har lärt sig hur vattenflaskan fungerar.

4. Vilka färger är föräldrarna?

Lycka till och Grattis! Glad

Roonja
0

1. Som Sniff sa så är det 4 veckor man särar på honor och hanar. Men honorna kan bo kvar hos mamman tills dem är 8 veckor. Men jag tycker ändå att du bör veta det innan du tar en kull. Men det är bra att du frågade i alla fall. Glad

2. Sniff svarade bra på denna fråga med. Vid min andra kull så tittade jag ner i boet redan första dagen och då kunde jag se kön. Så det kan man nog göra direkt, dock skulle jag ALDRIG göra det nu. När ungarna är 10-14 dagar kan du titta kön första gången. :)

3. Du måste ju ha vattenplasta i buren hela tiden. Så vattenflaska lär dem sig dricka ur ganska snabbt . :)

4. Ja, som Sniff säger! Vad har föräldrarna för färger? Färger kan du också titta första gången när dem är 10-14 dagar. :)

Frigg94
0

Med färgerna menade jag att jag lägger ut bilder på bebisarna och då kan ni gärna få säga färgerna ni tror :) Men jag kan lägga ut bild på föräldrarna här :)

Frigg94
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Honan och Hanen :) de är samma färg fast hanen är bandad :)

Roonja
0

#4 Båda är Normalfärgade korthår. Fast som du säger är hanen bandad.

Då kan du få normalfärgad, rost (om dem bär på bb) cinnamon (om dem bär på pp) creme (om dem bär på ee), caramel (om dem bär på eebb), creme rö (om dem bär på eepp) caramel rö (om dem bär på eebbpp) Svart (om dem bär på aa) choklad (om dem bär på aabb) Champange (om dem bär på aabbpp) och Dove (om dem bär på aapp) :) Med eller utan bandad. Om dem bär på långhår kan du också få det. :)

Frigg94
0

okej :) tack :)

Frigg94
0

Ungarna dog dagen efter :( eller ja det va vå stycken, den ena föddes död och den adnra klarade inte natten Gråter

[Sniff]
0

Så tråkigt, beklagarGråter

mandyosv
0

fy så hemskt, hur gammal var mamman?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Frigg94
0

#9 hon är va 6 månader

8# och 10# Gråter