Vilka här är uppfödare?
Alla som är uppfödare, även om du inte är registrerad eller om du bara har kullar då och då, både dvärghamster och guldhamster, skriv här. skriv också vart du bor :)
Hjälper en kompis som kanske ska få köpa en hamster. ;)
Jag fick min första kull för en månad sen och om vi är fria från papova kommer jag fortsätta föda upp och förhoppningsvis registrera mig nästa år. Vi föder upp långhåriga guldhamstrar, kullen vi har nu är cremebaserad.
Vi bor i Umeå
Blir en upppfödare i slutet av sommaren/hösten ♥
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag är registrerad hamsteruppfödare i SHF och jag bor i Köping. :) Jag föder upp Guldhamstrar i Svartbaserat, cremebaserat och viltbaserat i LH, KH, SA och förhoppningsvis rex framöver. :) och i lite blandade teckningar!
och Vintervita dvärghamstrar i Sapphire och Agouti med eller utan teckningen pearl. :)
Här är min hemsida. :) www.flinganshamstrar.weebly.com
tacktack ^^
Jag är en uppfödare sen inte så länge tillbaka.Jag föder upp Vintervita dvärghamstrar i domn flesta färgerna.
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
hej! jag heter kerstin och har OBELIX' UPPFÖDNING
Tror det var 2005 el 2006 som vi köpte en hamster till min dotter emma och så föddes mitt intresse av att föda upp guldhamstrar
.
Jag hade turen att köpa några otroligt fina hamstrar av en uppfödare som skulle lägga ner sin uppfödning Opalens köpte även in ngr fina avelsdjur av hälsingeskogen ,betulas och en från riddarens uppf
Tyvärr så bröt papovaviruset ut i sverige så jag hann bara ta två kullar innan det vart stopp.
Men det tog jag senare igen med råge 
på dessa år så har jag haft lite längre o kortare uppehåll men jag har alltid haft hamstrar kvar 
Nu har jag uppfödning på långhårig guldhamster. mest inriktad på roan och vitmagade hamstrar. ska försöka att få fram koppar ,,koppar roan verkar lite häftigt :) , kommer att finnas rex , satin och bandade. har även köpt in en blå från marie "englatassens"
korthår kommer finnas ett tag framöver även skp o cremegult pga att jag har min import från england och en gul rex hane.
jag vart medlem och godkänd uppfödare i SHGK 2011 då föreningen startade upp av mycket erfarna och duktiga "gamla i gården" uppfödare. otroligt roligt att det startades upp ett alternativ till shf .
12 november hade vi i SHGK vår första officiella utställning och även SM 2011 
fick 3 CK skulle varit 2 cert men pga avsaknad av hanpäls drogs certen
SM 2:a bästa pet och i barnklass vart wille 10 år ,min bonusson SM 1:a och 2:a ,,han vart mkt glad och vill ställa ut igen
Vart placerad som årets uppfödare 2007 fast själva utställningen var 2008 i shf och vart även placerad 2:a med en annan grupp samtidigt
nedan finns en länk till min gamla hemsida, där kan ni njuta av väldigt fina o underbara hamstrar och de var fruktansvärt snälla <3 
min nya hemsida: som jag uppdaterar kontinuerligt
http://www.123minsida.se/scuzzies/67945215
det var lite om mig 
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
#2: Dsm, eller ska ta min första kull då (som verkligen är min egen), försökte para ett annat par förut men det blev inget…
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
är oreggad uppfödare sen några år tillbaka.
även min dotter föder upp lite kh guldhamstrar då och då.
jag har fastnat för skp i främst svart, choklad, dove, nf och sg. men andra färger stannar kvar då och då.
en annan favorit är ds kh.
lh finns då och då och även satin.
dvärghamstrar håller jag på med också, även där mer åt det svarta hållet.
gillar de mörkare färgerna
dottern däremot föredrar sobel och creme.
Snögatans heter vi och håller till i Gävle! Vi är reggade i SHGK och är medlemmar där samt i SHF och Svenska Dvärghamstersällskapet. Vi föder upp i huvudsak vintervita i färgerna agouti och sapphire och med teckning pearl, dessutom har vi börjat så smått med avel på Campbells, får se vart det leder. /Ingunn
Blir snart en uppfödare under namnet Tessyys. Förhoppningsvist nu i höst/slutet av sommaren. Kommer satsa på färgerna pearl i både sapphire & agouti, sen också agouti & sapphire. Kommer senare ha även ett projekt med mandariner.
Finns i Skellefteå :)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#10 är inte du redan uppfödare under namnet Tessyys? :D
Jeg er registrert oppdretter i Norsk Hamster Forening. Jeg driver med oppdrett av syrisk hamster (gullhamster). Jeg har valgt å legge fokus på langhåret cream og silver baserte farger, men andre farger vil også dukke opp hos oss.
Jeg bor i Bergen, Norge 
Ta gjerne en titt på min hjemmeside
Instagram of my dogs, ferret, fashion and Japan!
#11 Nja, förra året när jag tog mina två kullar, så ville jag räknas som det. Men jag ska börja föda upp rena vintervita & det blir inte förns i slutet av sommaren/höst :)
#13 Okej, då förstår jag! :D
#10 Om det är du som är Tessys så är du ju redan uppfödare…? För det är väl du som har faktasidan www.hamsterfact.n.nu?
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,
#15 Så här är det. Jag har tagit två hybridkullar under namnet Tesyy´s. Men eftersom jag bara ska ha vintervita, så startar jag mitt "nya" nu i slutet av sommaren.
Och ja, det är jag som äger den sidan. Men den är gammal, jag har den här också --> www.hamsterfakta.weebly.com
Jag kommer börja föda upp rysk vintervit dvärghamster i augusti om allt går enligt planerna.
Finns i Ockelbo, någon mil norr om Gävle :)
/Sandra - Sajtvärd på Dvärghamster iFokus
#16 Okej
Ska kolla in din faktasida 
#15 det är jag som har den sidan :D
edit: oj, blandade ihop våra hemsidor. Min heter hamsterinfact.n.nu ^^
#19 Va..?
#18 Okej :) Den är typ likadan som den förra, bara att den är på weebly.
Edit: #19 Jaha:)
#20 hehe :p
#19 Whuuut? Det är väl mjuhm som har den sidan?!
Jag är uppfödare av långhåriga guldhamstrar, i cremebaserade- och vilttecknade färger. Bor i Rävlanda, utanför Göteborg.
Är oreggad, men hamstrarna blir registrerade i SHF och säljes med stamtavla.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ojdå, glömde att skriva vart jag bor :D Men jag bor i Nacka som ligger lite utanför STHM! Jag kommer föda upp dvärgar (även guld efter ett tag) i färgerna Mandarin, Agouti och Vintervit 
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Jag har börjat föda upp Guldhamstrar lite smått :)
Kommer satsa mest på Gulbaserat fram över, men också Svartbaserat. Kommer säkert komma några kullar med Cremebaserat också. Kommer inte blanda mina Creme med mina svarta o gula om det inte är något väldigt speciellt jag vill få fram i typ, färg eller temperament.
Det är främst korthår jag kommer satsa på, men dem Cremebaserade färgerna kommer nog va i långhår.
Vill helst inte ha några teckningar på hamstrarna då jag tycker det är finare utan :)
Föder upp under namnet Blue´s, men är inte registrerad uppfödare, men är medlem i SHF :D
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend
Jag har börjat föda upp guldhamstrar på smått i en kommun som heter Haninge i Stockholm. :) har en aktuell kull om någon är Intresserad , bara att kika in på min hemsida under aktuella kullar. www.auroras-hamstrar.weebly.com

#1, 2, 3 Jag vill absolut ha en hamster från er sedan, så otroligt fina tjejer! :)
#27 Diluted är ju så häftigt. Svartbaserat är inte alls min färg men med Diluted blir man ju minst sagt sugen på att börja med det, så fina!
Själv föder jag upp långhåriga gulshamstrar i Cremebaserat och Viltbaserat med Umborous och Bandat samt Gult med Skp :) Just nu har jag världens finaste skp kull som är leveransklara om två veckor. <3

#28… jamen du kan ju jobba me diluted skp (blå å lavendel skp) och/eller Blå å Lavendel Sobel (cremebaserat som du håller på med) 
Jag är uppfödare av Vintervita och Campbells dvärghamstrar. Just nu är huvudinriktningen Vintervita i alla standardfärgerna (alltså inte Mandarin).
Campbells-aveln är ett nytt projekt och därför tar jag det ganska lugnt på den fronten. Som det ser ut just nu har jag två huvudinriktningar där: Svartbaserade färger och Argente med och utan Mottled. Jag planerar två kullar Campbells i vår som det ser ut nu.
Jag avlar bara så artrent som möjligt och jag avlar bara på hamstrar med stamtavlor. Temperament och hälsa är prio ett men jag vill helst också avla på både färg och typ så klart. Hos Campbells lägger jag absolut största vikt på temperament och hälsa eftersom det enligt mig är ett stort problem hos Campbells idag. Därför är säkerligen mina Vintervita mer vältypade än mina Campbells kommer att vara.
Jag är registrerad uppfödare hos Svenska Hamster o Gerbilklubben och hos Svenska Dvärghamstersällskapet under uppfödarnamnet Vildvittrans. Jag är även medlem i Svenska Hamsterföreningen och tillsammans med Sebbe är jag dvärgsektionsansvarig. Jag planerar regga mig som uppfödare även i SHF framöver.
Köper man hamstrar av mig kommer de vara reggade i både SHF och i SHG.
Jag har för tillfället ingen dator och av andra personliga skäl är jag inte så aktiv på forumen just nu. Men man är alltid välkommen att ringa om man har frågor eller vill tjöta hamster en stund (kontaktuppgifter finns på min hemsida) :)
Kika gärna in på min hemsida som jag iaf ser till att uppdatera med nyheter osv närhelst jag lägger vantarna på en dator :)
Puttar ^^
Jag är inte registrerad men jag har en liten mini uppfödning i örebro. planerar att registrera mig nångång till höst/vinter.
Jag föder upp guldhamstrar och har en aktuell kull nu.
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
#32 Måste säga att din hemsida är himla snygg!