Tänd och klor
Okej, jag har skrivit jättemycket! Men jag är ju glad att lära mig så mycket som jag kan.
Jag vill veta hur att ta hand om tänder och klor. Behöver jag klippa dem?
Jag vet att jag kan ge hamstern hundmat och chews att hjälpa med tänderna. Men har ni andra råd?
Om du har saker som den kan klättra på, typ leksaker av trä så brukar klorna sköta sig själva :)
Aha! Enkelt. Tack så mycket. Haha. :)
Klorna biter de också av själva när de blir för långa, eller som #1 sa så lägg in stenar och pinnar osv så slipas de. :)
tänderna sköts genom att hamstern får gnagsaker som ex pinnar, knäckebröd m.m :)
Ibland kan man behöva klippa av klorna lite gran, men det är bara i nödfall. Jag har klippt lite klor här hemma när dem blivit för långa. Men som dem ovan har sagt så fixar dem det oftast själva! 
Gnagar möjligheter är allt som behövs för att slipa deras tänder.Trä bitar,katong eller kvistar från träd är väldigt bra.Om du har en ganska stor sten i buren så sliper hamstern sina klor när den klättrar på den.Skulle klorna bli för långa kan man klippa med en nagelklippare, som man oftast klipper människo bäbisarnas naglar med.Skulle tänderna bli för långa måste man nog åka till en vetirenär. 
//Flöffo
#6 Du går in på "mina inställningar" till höger, sedan finns det en flik som heter "avatar" i kolumnen till vänster :)
#7 Jag vet inte hur jag missade det! Haha. Tack så mycket.
#5 Ja, gnagmöjligheter ska dem alltid ha. Men ibland behövs klorna kippas, men det är som sagt bara i nödfall! 
För det mesta så behövs inte tänder och klor klippas. Men man bör hålla koll på att tänderna är mörkt gula och inte vita (då måste man ge mer näringsrik kost) och kolla så att tänderna inte växer snett. Har en tand en gång börjat växa snett (deras tänder växer ju hela livet) så ska tanden dras ut eller klippas regelbunet hos veterinären
. Men man ska också veta att hamstrar tänder sitter lite löst, så om de trycker tungan emot tänderna så kan tänderna se snea ut, som här:

Hamstern på bilden trycker sin tunga emot tänderna så att de ser snea ut.
Mvh Alicia.
#10 Tack! Jag visste inte att de kunde göra det. Jag har undrat på det förre. Jättehjälpsam-- bra inlägg +1.
#9 Ja det vet jag
Får man fråga, vart går gränsen för för långa klor?
Jag har själv klippt klorna lite på min ena hamster för att dom var för långa men undrar ändå.
//Flöffo
#9 När min ena hamsters klor blev så långa så dem fastnade i allt klippe jag av dem lite.
Det har även hänt på andra hamstrar. :)