Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1057 ggr
[Em_I_Am]
0

Namnhjälp

Jag tänkte be alla er fiffiga finurlingar om lite namnhjälp… Jag kommer få hem en liten Vintervit Sapphire-tjej från Mapilamis framöver (vi ska göra ett byte). Hon frågade mig om jag ville döpa henne själv och namnet ska börja på J. Roligt, men inte alls lätt! Men ni kanske har några fina förslag?

Just nu tycker jag om namnet Juni

Men jag har också funderat på:

Jessobell

Joline

Jenna Blue

Justice (betyder rättvisa på engelska o eftersom vi ska byta bebis mot bebis känns namnet lite roligt).

Vad tycker ni? Har ni något annat förslag? Helst inte vanliga namn som Jenny, Julia osv.

nakuta
0

Jag gillade Joline Oskyldig

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

[Em_I_Am]
0

Ja Joline är fint. Kan jag kalla henne för Jojjo :)

[Em_I_Am]
0

Just det. Känner en tjej som heter Joy. Det är också rätt fint tycker jag :) Får ju vara något fint. Kan ju inte ge andra uppfödares hamstrar såna namn jag ger mina egna (som Blådåre, Blåtira, Bergatroll osv) X-)

nakuta
0

Men de va väl urgulliga namn ett litet bergatroll eller en liten blådåre Oskyldig

Amor vincit omnia

[Em_I_Am]
0

Haha ja jag tyckte det. Alla heter idag något annat. Förutom Blåtira som jag behöll själv :)

nakuta
0

Hade jag fått hem en blådåre eller ett bergatroll hade dom fått behålla dom namnen, dom är ju ursöta Skrattande

Amor vincit omnia

[Em_I_Am]
0

Fast jag förstår (och räkknar med) att man många gånger vill bestämma något alldeles eget namn man tycker passar bra :)

nakuta
0

#7 Jo, det bruker det vara, men de namnen va i alla fall ursöta Oskyldig

Amor vincit omnia

[Ren]
0

Jag gillar namnet Juni själv. Skrattande

Flöffo
0

Judy , Juddy  , Jesy , Jucie , Jusei , Jomei.

Annars gillar jag Joline Glad

//Flöffo

[Em_I_Am]
0

# hehe tack. Försöker hålla mig till svenska lite annorlunda namn enligt alfabetet på mina Vintervita kullar. Medan Campbells kommer få engelska namn med teman tror jag. Fast nu när jag har en helengelsk vintervit kull blir det nog engelska städer som börjar på C. Känns nästan tvunget :)

#9 Ja jag gillar Juni väldigt mycket! Mjukt o vackert namn. Dessutom blir det väl att hon flyttar hit i just Juni :)

#10 Jätte tack för förslagen! Ska fundera på dom också :)

NinjaKakan
0

Jalina, Jadwiga, Janina, , Juliana, Justina

[Em_I_Am]
0

Tack Ninjakakan!  Jalina va fint!

Flöffo
0

#11 Varsågod Glad

//Flöffo

Hamsterlycka
0

Joline är ju helt underbart!! Övervägde själv det för min lilla Estelle! :) Jolie & Jicotea är två andra förslag som är vackra enligt mig :) Övrigt: Isa, Winnie, Allie, Callie, Althea, Minnah, Giulia & Adelle ~

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[Em_I_Am]
0

Oh Jicotea va också fint! Det här blir ju inte lättare som va meningen med tråden haha.

Hamsterlycka
0

#16 Visst är det! :D Tycker det är jättevackert! (ändrade mitt meddelande lite, hehe)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

TheGeneralIdea
0

Joline tyckte jag var fint! annars är Jorun inte fel det heller, fornnordiskt  :)

[Em_I_Am]
0

Ja Jorun är riktigt bra! Blir det inte det hamnar den på min egna lista över namn till bebisar i kommande kullar. Vildvittrans Jorun <3

Marwin9
0

Jag tycker att Jojjo är fint xD

NinjaKakan
0

Varsegod Emma ;D du har lite att välja mellan nu :D

[Em_I_Am]
0

Ah det får nog bli lottdragning känner jag :-P