Bebisar va det här!
Efter att så tragiskt ha förlorat Kommervenkkis och Crockers hela kull har jag nu fått lite plåster på såren.
Igår föddes åtta små bebbar efter mina engelska importer från Wellingtons. Förväntade färger är Sapphire, Sapphire Pearl och ev. Agouti.
Inte nog med det. Idag fick jag en till liten överraskning. Jag har ju börjat långsamt och försiktigt med min Campbells-avel och har då först satt ihop Roslagens Lilac Elizah med Roslagens Blackberry. De har bott ihop en tid men Elizah har inte visat minsta tecken på dräktighet. Så jag började undra om de helt enkelt beslutat sig för att strunta i att bilda familj. Igår va de ute på rastning som vanligt i en timme och jag tittade noga på henne och önskade jag såg bebisbulor. Men icke!
Men så ibland känner jag bara saker och ting på mig och så va det idag. Jag kände på mig att jag skulle se bulor på henne om jag kikade idag. Men när jag kikade hittade jag en BEBIS! :-O En ensam liten sötplutt låg där. Inte undra på att hon inte varit tjock hihi. Men han/hon är så varmt välkommen till världen även fast jag hade önskat att det fanns lite syskon också. Men föräldrarna tänkte kanske att det va bäst att bara skaffa en så här första gången ;)
Grattis vad roligt! :D
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Taack Nova! :D
Det har varit så himla tungt här ett tag med djuren o massa annat så de här bebisarna är välbehövda små glädjeämnen minsann :)
Åh, grattis! Det här ska bli spännande att följa! 
Tack Ronja <3
Men oj så roligt, stort Grattis! 
Tack så mycket Signe! :D
Grattis till bebisarna 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Åh gud vad roligt, det ska bli kul att följa. Grattis Emma! :)
MVH Wilma
Tack Veronica o Wilma! :D
Grattis Emma! Så himla roligt! 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Tack Therese! :-)))
Grattis, vad roligt! Jag hoppas på en massa söta bebisbilder nu! 
// Nadja
Grattis!
Jag tycker jag borde hålla mig till gerbiler och ev. någon guldis, men du lyckas då alltid få mig att bli sugen på dvärgar också när du har så fina dvärghamstrar och söta bebisar haha
Nä jag får försöka hålla mig i skinnet c:
Tack Nadja! Det kommer massa bilder om två veckor, det lovar jag ;)
Haha Moiz KLART du ska ha dvärgar också! De är ju helt underbara! ;)
Hej gud vad kul! Grattis 
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
#15 Å, vilken stillig herre 
// Nadja
Åh, vilka fina föräldrar. Mister hade verkligen ett underbart huvud! 
Sen har vi pappan till Campbells bebisen. Han heter Roslagens Blackberry. Han är övertypad i huvudet och därför har han kort nos. Det är inget jag strävar efter i min avel alls. MEN det är inte helt lätt att hitta friska och mycket trevliga Campbells temperamentsmässigt, vilket just han är så jag använder honom ändå. Men jag parar honom med en hona som istället har väl lång nos. Så hoppas jag att jag så småningom får en typ jag själv tycker är bra OCH samma härliga temperament. Den här killen är världens pussgurka.
#17 och #20, Å så dunder söta 
// Nadja
Och så hoppas jag på att den här lilla skruttan är dräktig också. Hon är parad med en Holländsk import som heter Den Helder som har varit i avel hos Roslagens tidigare. Pappa är Champagne och mamman är Argente Platinum. Hon heter Roslagens Sweet Caramell. De är Campbells bör jag kanske tillägga :)
Ja jag gillar också Misters huvud Ronja. Jätte stilig. Bara synd att en bit av hans öra fattas. Så det blir nog inga titlar på honom inte :-S
Grattis, vad roligt. Det behövs efter tråkigheterna som var. Nu ska jag ta mig en ordentlig funderare och se om jag kanske ska köpa ett par pluttar av dig 
Tack Anki. Ja verkligen. Känns riktigt roligt nu igen :))
Det tycker jag du gör helt rätt i :)
Åh, jag är helt förälskad i Blackberry, trots hans korta nos. Han ser ju ut som en liten nallebjörn som man vill bara pussa, haha. Blir ju bara mer & mer sugen på Campbells också .. :)
MVH Wilma
Grattis till bebisarna! jättesöta föräldrar :)
Grattis! och vilka sööta bilder
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida

Grattis till bebisarna! Jag blir mer och mer sugen på campbells! De är ju så söta och har häftiga färger! (Sedan har jag aldrig ens hållt i en, men ändå…)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Grattis! Super fina föräldrar :)
Grattis! Blir så glad när jag läser att du har fått lite plåster på såren :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Men gud va roligt! Förlåt att jag är så himla självupptagen, hur kan jag ha missat detta. Stoooort Grattis 
Blir nästan sugen på en campbells när jag ser dessa.. är ju så roligt med de olika färgerna på dem 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack alla söta! Jag förstår att flera är sugna på Campbells. De är så vackra! Det gäller att välja rätt individer också. Här har varit både blod och tårar tyvärr. Men det har varit lärorikt och jag avlar BARA på de individer jag anser har rätt temperament. Alltså de som inte bits och vaktar sina burar. Måste säga att jag först blev besviken av vad jag såg bland en del Campbells (därav blodet o tårarna) men jag har fått överta några riktiga juveler av Roslagens och Helena ska ha massor av cred för att hon valar på så bra temperament.
Det låter avskräckande för en som inte är insatt. Men det är ett viktigt arbete ni gör som sätter temperamentet i fokus, tror visserligen det kan vara svårt att få ungar sålda om man inte gör det men ändå.
Oerhört vackra, älskar din trubbis ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ja jag tycker själv det är lite skrämsligt ibland. Man får vara hård och det kanske inte alltid är så roligt att köpa hamstrar som man sedan får sätta ur avelsplanerna efter ett tag. Kanske jag bara har haft otur. Och att avelsplaner grusas av en eller annan anledning händer ju de flesta så klart. Men jag är iaf väldigt glad att jag hittat de jag nu avlar på :)
Jag tycker han är lite väl trubbis. För långt ifrån vad en hamster i det vilda ser ut som. Men ja… Han är sjuuukt charmig :)
När är den vintervita kullen född?
För på ett ställe i din hemsida så står det sjunde maj och på ett annat så står det sjätte maj.
// Nadja
Åh, den här tråden har jag missat. Grattis till bebisarna! jag ser fram emot att följa dessa kullar
.
Mvh Alicia.
#39 Tur du är uppmärksam! Jag har skrivit fel på ett ställe. Det ska vara den sjunde. Tack! :)
#40 Tack så mycket :D
#41 Ingen orsak 
// Nadja