Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1335 ggr
Hamsterlycka
0

Namnförslag på prinsessa? ♥

Hej!
Om ungefär 2-3 veckor kommer min lilla prinsessa hem till mig, och det är helt tomt i min hjärna på namn så jag skulle gärna vilja ha lite förslag! Gärna unika och gulliga Glad

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Frosstis
0

Plockar ut lite namn ur min hamsternamns-bok, :

Beauty, chessy, bessy, london, barbie, kimerly, kim, sunrise, paris, faboulous, geisha, resme, harley, lucky, peach, lluna, stella, charlie, chips/chipz, mellie, milany och kelly/kellie :P

Hamsterlycka
0

Glömde säga att det får gärna vara svenskt, eller iaf låta snyggt med svenskt uttal eftersom att jag gärna vill att det ska funka med Wilgot!

Lamina
0

Jag gillar namn med mening. Är hon dvärg eller guld, vilken färg har hon? Tungan ute

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Hamsterlycka
0

Det är en guldhamster och hon är en silversvart skp lh Glad

Hamsterlycka
0

*Silversvart skp vit

goldenhamsters
0

Skulle inte Princess vara ett väldigt passande namn för henne då? Flört

Trudy, Lollipop, Winx, Loppan, Escada, Hedvig, Kardemumma, Windy, Cascada, Zingo, Tussilago, Beverly, Tussen, Kissmyran, Älvan, Fairy, Tillie, Torina m.m. En stor blanding av namna gav jag exempel på, hoppas att du gillar något eller att du får idéer av att se mina namnförslag :)

Mvh Alicia.

[Sniff]
0

William passar ju lite till Wilgot, och det blir ju sött på en tjej. Eller Wille, eller WilmaGlad

Hamsterlycka
0

William? Men det är ju ett killnamn? Wilma gillar jag inte heller, det låter så.. mänskligt… haha! Och så är det så pass vanligt.

Emmny
0

Jag tycker Heda, Svea, Wilda , Siri , Iris eller Ester

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

[Sniff]
0

#8 Ja, det är gulligtOskyldig Winnie då?

Lamina
1

Tja, om hon är en liten prinsessa som söker ett svenskt namn så passar ju Sara rätt så bra. Det är nämligen en försvenskning av namnet Sarah som betyder "princess, lady" på hebreiska.

Annars har du Sirpa, som tydligen ska vara finska för "small piece, fragment". Hamstrar är ju rätt små djur, och jag antar att en skp (sköldpadd?) är lite fläckig, fragmenterad.

Astrid, en morderniserad form av ÁSTRÍÐR, som betyder vacker.

Eva, försvenskad form av Eve som på något sätt härstammar ur det hebreiska ordet Chawwa (latinisering) "to breathe/to live"

En av mina favoriter: Freya, som härstammar från det norska ordet Freyja som betyder "Lady". Freya är skönhetens och kärlekens gud i den nordiska mytologin.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Hamsterlycka
0

Puttis!

Linneeea
0

Wilma eller Hayley. :D

Emmny
1

Whiskey(kanske ett killnamn men det kan va till både och)

Ha det bra !

luddtott
0

tingeling?

chateaus
0

Jag som hade tänkt mig franska namn på A, och ingen har roligt nog klämt fram ett namn på a.. det ultimata hade ju varit ett namn som började på a, innehöll ett w och funkar både på svenska och franska :)

Hamsterlycka
0

#16: Såg du mitt sms? :) Det namnet har ju franskt ursprung iaf!! ;D

saffran123
0

Awesome?

Willié?

Tíndra?

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

HejPåDig
0

Allie är fint!

nakuta
0

Alwa?

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Hamsterlycka
0

Tack för alla förslag, men jag tror att jag har bestämt mig. Måste bara höra vad Martina säger om namnet! :) Själv tycker jag det är jättevackert och unikt. Jag tror att hon ska heta Estelle. Har länge gillat det namnet och jag skulle själv gärna heta det, haha! :) Namnet är ursprungligen från Frankrike och lånat från "Stella" som betyder stjärna på latin. Tycker hon också ser ut som en liten Estelle, min prinsessa! ♥

[Sniff]
0

#21 Det blir ju jättebra, så fintGlad

Emmny
0

Ja , det blir säkert jätte bra.precis som sveriges prinsessa!!

Ha det bra !

Hamsterlycka
0

Tack båda två! :'D

Jo precis, som vår lilla Estelle Bernadotte. :)