Tackar för mig!
Ville bara tacka för mig på den här sidan!
Stödet jag fått från vissa är uppskattat. Men sen har jag har nu fått för mycket skit för det jag gjort. Har fått höra att jag är en hemsk människa som INTE ska hålla på med avel. Att jag gått mot rekomendationer osv. Jag har gjort så gott jag kunnat utifrån den information jag fått vid köp av hamstrar och allt eftersom det här med Papova uppdagats.
Jag VET att jag inte borde ha låtit de 2 sålda flytta. Det var dumt av mig, mycket dumt! Men gjort är gjort och de är informerade om läget!
Det är synd att man är så godtrogen som man är. Det själper mer än hjälper…
De som vill veta hur det går för mig vet hur de får kontakt med mig.
Synd att du väljer att lämna sajten.
Med facit i hand och papovan är i Sverige kanske flera skulle ha handlat annorlunda. Men det är väl för sent för det nu, istället får man försöka göra det bästa av det och ta lärdom av detta, för papovan kommer säkert komma tillbaka en annan gång.
Förstår inte heller varför man ska bli osams och baktala varandra, då jag har väldigt svårt att tro att någon illvilligt har spritt detta virus på ren jäkelskap.
Man kan bara göra så gott man kan och det är väl bättre att hålla ihop och samla kunskap och erfarenehetr istället för att alla ska slittras av konflikter.
Efter regn kommer ju solskens sägs det ju, så vi får väl hoppas att det blir så även här.
Synd att du ska lämna för allt tjafs, det hjälper ju inte alls att skälla på dig över vad du har gjort. Gjort är gjort och alla kan göra misstag. Med facit i hand så skulle nog fler gjort saker och ting annorlunda men så funkar det tyvärr inte.
Håller för övrigt med #1 :)
Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!
Det är fruktansvärt tråkigt att du ska behöva känna på detta viset. Jag hoppas innerligt att du är stark och väljer att fortsätta med hamstrar framöver när allt med papova har lagt sig.
För oss alls som sitter i samma båt så känns allt tungt och grått just nu, men jag hoppas att vi återfår glöden efter lite tid.
Stå på dig! :) Styrkekram!
// Sofia
Efter de anklagelser jag fått så kommer jag nog inte att fortsätta med detta alls. De ord jag fått höra har sårat mig djupare än någon kan tro. Har helt tappat lusten för att fortsätta med djur… Sen att det fanns de jag trodde jag kunde prata med men sen visar sig vara falsk gör mig än mer besviken i allt detta. Det finns de som fått mig att känna att hela Papova historien är mitt fel för att jag sålt 2 ungar… Jag betackar mig sånt skitsnack och hittar en ny hobby som innefattar döda ting :(

Tråkigt att du känner så.
Min avel är ju också slut, vilket känns otroligt tråkigt när man sitter med massa generationer hemma. Men det är ju som det är.
Men djuren är ju våra älsklingar ändå, avel eller inte avel.
Jag kommer själv troligen inte att ha någon hamsteravel någonsin igen, men jag kommer aldrig sluta att ha djur.
Om du behöver någonting så tveka inte att höra av dig. Jag vet ju hur det är.
Jag säger som Sofia nämnde tidigare, att det är konstigt (men skönt!) att man själv inte fått några direkta påhopp.
Det finns massor med saker man kan ifrågasätta hos oss alla, och jag har gjort massor med misstag utifrån bristande kunskap.
Är säker på att det finns de som höjer på ögonbrynen och blänger på en i skymundan, och pratar sinsemellan. Det kan man inte komma ifrån, men jag är oerhört glad över allt stöd jag fått och att det funnits så många som man kunnat ventilera allt med.
Jäkligt tråkigt att du skulle bli bemött på detta sätt, då det finns belägg för att även behandla mig mfl likadant.
Fakta kvarstår, jag är verkligen inte bättre än någon annan i den här härvan!! Men då har jag ju även fått ta smällen för det..
Alla betalar vi för detta, genom att bli av med våra djur och får lägga våra planer och drömmar på is och för en del helt och hållet. Med facit i hand är det alltid lätt att vara efterklok! Å jag begriper inte varför man förutom denna oerhört tunga tid, även ska behöva stå pall för misstag man gjort tidigare.
Man kan bara göra det bästa man kan, och det hjälper ingen att man går och klankar ner på andra. Man måste göra det bästa av situationen och du har ju tagit ditt ansvar iom att du informerat dina köpare om läget!
Det hade varit en helt annan sak om du bara ignorerade allt och inte tog det på allvar.
Jag vet iaf att du har agerat så gott du kunnat och är det någon man ska skylla allt detta på- så är det ju mig!
Mycket märkligt att ingen reagerat högljutt på att jag sålde Jinx..
För det är precis som du säger; varken du eller jag visste om detta då jag sålde henne. Det fanns inte en tanke på Papova då! :(
Vill ändå säga tack till dig för att du gav Jinx ett fint hem, det är allt som räknas för hennes del och det enda som betyder något för henne. Hon hade det bra hos er ♥
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jättetrist, tycker jag. Jag blir ledsen av att läsa att du har blivit så dåligt behandlad när allt du behöver är stöd och tröst i en svår situation. Jag hoppas att du hittar tillbaka hit så småningom igen? Ta hand om dig och familjen! Mvh Ingunn
Hoppas det går bra i framtiden. och jag tycker visst du ska börja igen när du känner dig redo och om du själv vill. Tänker på er!