Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1211 ggr
Ellenfyrkant
0

Burar från IKEA

Har börjat fundera på att skaffa IKEA-burar. SAMLA-lådorna är ju väldigt populära… Men 130 Liters boxarna tar ju en hel del golvyta. Hur har ni löst det med förvaring av de stora burarna? Och hur tycker ni att dessa plastlådor passar in i miljön? De är ju inte värst snygga om jag får säga det själv, men praktiska! Posta gärna bilder på era IKEA-burar, skriv namn och storlek på lådan! Samt för- och nackdelar ni upptäckt!

Mvh Ellenfyrkant

moawi
0

Jag har bara en SAMLA stående just nu och den ser ut så här (den står dock inte mitt i rummet som på bilden). Jag blev så himla nöjd med locket så nu tycker jag buren ser riktigt snygg ut :p

När det blir fler sedan så kommer jag att ställa tre stycken på rad i en f.d. sovalkov i det framtida djurrummet. Jag har mätt och det får precis plats. Vill jag fylla på med fler samlor så kommer jag bygga och sätta upp en lång, djup vägghylla ovanför de tre burarna, och så sätter jag tre samlor till ovanpå hyllan. Ovanför det är det snedtak så det blir precis att det får plats. Men det kan nog bli rätt snyggt tror jag :)

Ellenfyrkant
0

#2 Vilken storlek har dina SAMLOR? :)

Mvh Ellenfyrkant

moawi
0

130 liter :)

UlrikaD
0

#2 Jäkligt snyggt lock måste jag säga!!

Vill man stapla sina samlor så kan man ju göra nät på ena långsidan istället, eller två.

Enda nackdelen är ju att man måste lyfta ner lådorna om man ska plocka ut en hamster.

Om man inte är händig nog och fixar dörrar på framsidan istället, kanske kan vara ett projekt att ta sig an:)

Flöffo
0

Jag tycker att dom är OTROLIGT bra dom lådorna!Jag stör mig inte på deras utseende och min mamma har vant sig också Glad

+ dom kan inte gnaga på något galler,lådorna är stora,lätta att hålla rena,dom flesta hamstrarna älskar dom!

- jobbiga att bära,fula.

Jag har en 130 l.

//Flöffo

moawi
0