AKUT!!! LÄÄÄS!!!!!!!!!t
Min dvärghamsterhona Zorro har börsat tappa hår (Väääldigt mycket) mellan frambenen/Magen. Hon är inte tam så jag kan inte ta upp ocv kolla vad det ser ut som :P Där är bara några ynka tusar kvar och huden under är röd och ser typ lite irriterad ut. Jag måste ha hjälp!!!! Jag är suuuper orolig för henne :'( :'( :'(
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Kan du inte ta handskar på dig så du får kolla lite närmare? Annars är det ju svårt att veta om det är något eksem, sår eller liknande. Kanske bara är något i kosten som saknas?
Eller att hon skavt bort det mot nånting i buren.
Är det svårt att kolla själv så kan du ju be en veterinär titta på henne, kan vara lättare att få sig en ordentlig titt om man har hjälp :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag tänkte ringa till Arken Zoo och fråga om de vet vad det kan vara. Jag ska försöka ta bild genom gallret och lägga ut här.
#2 ring till veterinären istället och fråga om du kan få komma in med din lilla tös. Det kan vara foderallergi,ohyra, allergi mot burspånet.
Innan du ringer bör du skriva upp vad hon äter och tänk efter om du ändrat något. Nytt spån,nytt torrfoder,flyttat buren, använt något rengöringsmedel när du städade buren sist. :)
Sen kan det såklart vara något av det som Odette sa också. Som Odette sa, ta på dig en handske och ta upp ditt lilla pyre och kolla. Det gör jag fortfarande med Mc Muffin eftersom han inte är helt tam :)
Jag ringde precis till Arken Zoo och hon sa att jag skulle hålla koll på henne under helgen. Tack föt svaren :)
#5 Vad bra. Hade jag varit dig så hade jag tänkt efter om jag ändrat något ifall det inte blir bättre, för kanske får du en Aha-upplevelse på vad det kan vara :) eller om hon har något speciellt beetende i buren som gör att hon kanske tappar pälsen.