Rasthagar
Har sett många inlägg om rasthagar nu. Skulle vilja tipsa om pallkragar. Sådana man köper för att odla blommor i.
Funkar jättebra som hagar, finns i två storlekar, är inte dyra och de är ihopfällbara. Suveränt.
Ser ut så här:
http://www.blocket.se/alvsborg/Pallkragar_39800206.htm?ca=15&w=2
Sök på pallkragar på blocket så hitta man en hel del. Även vissa handelsträdgårdar kan sälja, men då är de oftast begagnade.
JA! Det är precis det jag letar efter, kunde inte komma på vad det hette. Tack! 

#1 Så lite så.
Var längesen nån skrev om såna och de är så himla bra så jag tyckte det var dags att påminna lite:)
Hur höga kanter är det på dem? Vår guldis är en riktig "armhävare# når han kanten med en klo är han ute (i princip) 

Jag kommer inte ihåg riktigt, 30cm kanske. Men annars är det fiffiga med dessa att man kan sätta en annan pallkrage ovanpå och få den dubbelt så hög:)
De "klickar" i varandra så du kan bygga hur du vill.
#4 Det är ju kanonsmidigt, måste jag kolla efter. Kanontips!
Finns inga i min närhet på blocket. Vet du vilka affärer som har billiga begagnade? 
Åh, det såg jättebra ut. Kanske ska skaffa såna, jag! 

#6 Kolla större blomvaruhus, handelsträdgårdar, Granngården kan ha. Det är egentligen ingenting man säljer till privatpersoner utan i större lass till företag.
Men har man tur finns det på annons eller på något litet ställe i närheten.
Det fanns ett blomställe mitt ute i skogen som vi åkt förbi på en landsväg en gång, de hade såna. Man får leta lite ifall ingen på blocket finns i närheten:)
Tack, ska hålla ögonen öppna
Åh, det såg jättebra ut 
Ska kolla efter en sån.
Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,