Hej hej!
Hej! Jag har en dvärghamsterbebis på ca 1 och 1/2 månad. (Oplanerad eftersom det visade sig att mina hamstrar inte var av samma kön villket resulterade i en liten bebis) Jag tänkte ju att det hade varit en bra ide om man kunde försöka börja tämja dena lilla sötnosen nu (Eller vad man ska säga) Den är van vid att jag fixar i buren och det har den inga problem med. Har också klappat den lite när den är i buren. Det reagerar den inte så mycket på ;)
Så snälla skriv alla tips ni har för att tämja en hamster bebis! :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
*putt*
Jag tycker att det är ett bra förslag att försöka 'tämja' den 
Du börjar ju med att kanske ha lite mat i handen så den kryper upp och sätter sig :D
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
2# Jag försökte testa det igår men jag hade inte så mycket tid och så men jag ska göra det ikväll när jag har gett färskmaten :)
#3: Okej, Lycka till :)
//Fanny 
Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!
'Live, Love and Laugh when you are young'
Sitt med handen i buren så att den måste gå över din hand för att komma till t.ex. matskålen. Då lär den sig att det inte är så farligt att vara i dina händer. Att lägga mat i händerna är också ett jättebra sätt
5# Men då biter han kanske? Gör inte det ganska ont :S ?
#6 Han kan ju bitas, men då borde det vara för att han är rädd eller kanske för att han är nyfiken. Om det är för att han är rädd är det bara att fortsätta, i takt med att han blir säkrare kommer bitandet att minska. Det gör lite ont, men det går förhoppningsvis över.
Varifrån kommer han och hur länge har du haft honom? Har du försökt få honom att sitta i handen?