Funkar denna som bur?
Hej!
Helt ny på sida, hänger på mus.ifokus annars. Jag har tankar om att köpa en hamster till sälskap och funderar över buralternativ. Mössen jag har hemma bor i dels terrarium/akvarium, men jag har nu börjat knåpa ihop egna varianter. Jag har dessa lådor nedan till mösen, skulle det fungera till en hamster eller tror ni det blir trångt? Måtten är 39x50x26 (b/l/h)
Funkar gör den väl, men jag hade rekommenderat en större. Ikeas största samlalåda på 130 l fungerar utmärkt annars :)
Jag hade helst av allt velat ha samma som till mössen, för både platsens skull och det estetiska :/
Jag har använt en sån till en hamster, men hon gnagde sig ut via locket så ett nät uppe på är nog allra bäst :)
Den är lite liten, men om hamstern får komma ut mycket varje dag o motionera, samt att buren har en intressant inredning så borde det funka, även om det inte är det ultimata för en hamster :)
Du kan kanske också bygga ihop två sånna lådor med varandra på något smart sätt? ;)
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend
Åh! Smart. Man skulle kunna sätta två på varandra och göra en tvåvåningsvariant av dom. Tål att tänkas på. Har kärat ner mig i en hamster nämligen ;)
#4 har du så att du kan sätta två brevid varandra så kan du ju lätt göra hål imellan, eller ett rör mellan, tycker hamstern det är för trångt så kan du ju göra en ovanvåning med två till ;) mina hampisar blir jättesura som jag sätter dem i något som är mindre än 90 cm långt ;)
Det beror väl lite på hur mycket yta hamstern är van vid, men ska kika på alternativ. En hamster har jag för mig inte har behållning av höjden på samma sätt som möss, så man kanske kan hitta en något lägre variant men med större bottenyta..
#6 ja jag har förstått att inte alla hampisar gillar stora burar men mina 3 vill ha så stort det bara går :) nej de klättrar ju inte som mössen gör och de behöver inte jätte högt.. Har ju ingen jätte erfarenhet på hamstrar direkt. Men mössen kan jag ju :)
Ja, jag har för mig sedan långt tillbaka att hamstrar inte ska ha höjd på samma sätt då de ser dåligt och är ganska klumpiga