Kiros-the kotte
Har ju inte presenterat den senaste medlemmen här hemma.
I februari flyttade fyra afrikanska pygméigelkottar hit som jag skulle passa åt en kompis ett tag.
Ett tag blev ett långt tag men idag var det dags för dem att flytta hem igen.
Förutom Kiros…han stannars hos mig.
Han älskar att sova i Corn-flakes paket och där är också bilden tagen. Fast jag drog ut filten som han hade tagit med sig in.
Så fort fotot var taget så hörde man bara ett snabbt rassel, så var filten indragen i paketet igen:)
Men gud vilken sötsak du har där 
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Tack! Han är väldigt speciell.
Om man väckte de andra kottarn och puttade ut dem från var de låg så rullade de ihop sig i en hård boll först, innan de sakta vecklade ut sig i ens hand.
Förutom Kiros, han glider ut på magen med alla fyra benen åt alla håll. Går ju inte att bli annat än kär i en sån:)
#2 Nä då kan jag verkligen förstå att du blev kär, hade jag också verkligen blivit kär ^^
Hur är de som husdjur?
Amor vincit omnia

Gud vad söt! Jag hade inte haft något emot en egen kotte någon gång i framtiden. <3
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Men en sån vill jag ha också ju! Ge mig, tack! 

#3 De är ju kvälls och nattaktiva så det är ju först på kvällen det blir full rulle. De springer väldigt mycket då och är väldigt aktiva. Sen sover de i stort sett hela dagarna.
De är uppe lite emellanåt på e.m för att käka lite men sen kryper de ihop och sover igen.
De är väl inga gos och keldjur direkt, men de kan ju sitta i knät och ta det lugnt en stund.
Kiros kan man hänga över axeln och så snitter han där och kör in sin långa nos i örat på en lite. Sen vill han ner igen. Sitter gärna på ena foten och hänger med när man går.
De har alla olika personligheter tycker jag.
Men glöm att få dem rumsrena! Det ska gå…har jag hört. Jag tror det när jag ser det säger jag.
Jo, förstår att de är olika i personligheter, men då är de som hamstrar , sover mest på dagen, vaken kväll och natt ^^
Men din kille verkar vara en mysig busig peronlighet ^^
Amor vincit omnia

#7 Ja, de följer resten av invånarna här hemma, hamstrarna och chillorna, så det passar perfekt.
Har ju haft kotte förut men han dog för 1 1/2 år sedan. Sedan dess har jag inte haft någon men saknat en. Men det ska vara nån speciell, nån särskilt.
Som Kiros.
De andra jag passade var jättevackra och underbara på alla sätt och vis, men ingen var så speciell som Kiros.

Kvälls och nattaktiva ja men då är dom ju precis som du Ulrika! ;P Finns ju en anledning varför du har de djur du har! Haha! ;P
// Nathalie
#8 Man kan inte bli kär i alla indvider, ibland krävs det något extra som får en att bara känna att den, den måste bara stanna här 
Amor vincit omnia

#9 Jamen precis:)
#10 Det är ju så. Finns ju djur som bara är vackra, men inte har någon särskild personlighet.
Men nu ska vi se om Kiros kan få en kompis också, blev lite tomt när de andra flyttade hem till matte igen.
#11 Ja, precis, ibland behövs det personlighet =) Men då får du hitta en liten kompis till honom 
Amor vincit omnia

#12 Ja, vi får se hur det blir.
Ska träffa en eventuell polare efter helgen:)
Men där beror det ju också på person-kemin. Man bjuder ju inte hem vem som helst till sitt corn-flakes paket.
#13 Nä, corn-flakes paketet är speciellt där bjuder man bara hem speciella individer 
Amor vincit omnia

#14 Japp, det är ju så. Det fattar ju vem som helst säger Kiros och skakar på huvudet.
Åh, jag har alltid velat haft en igenkott. Dock har hamstrarna kommit före. Men jag var inne på igenkott innan jag började med hamstrarna. :D Supersöt sak. Tror jag dör av sötchock! 
Luktar kottar? :P

#17 Nej, ingenting. Men deras bajs kan ju lukta, beroende på vad de har ätit.
Hur många olika djur har du nu egentligen?? 
Åååååh gulligull!!!!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

#19 Hmm, nu var du besvärlig…ska vi räkna? Eller nä.
Du behöver inte räkna antalet, men hur många olika sorters djur har du??

#22 Ok då, bara för din skull.
Illrar, katter, chinchillor, degus, hamstrar, sjusovare, möss, igelkott.
Det var nog inga fler tror jag.

#23 Och snart dvärg aliens! ;P Haha!
// Nathalie

#24 Nu räknas de faktiskt som möss, och nu blev de nog förolämpade!
Tack! 
Oj, det var inte lite det. Tänker på när du hade alla omplaceringar oxå. 
Vad är en dvärg aliens???

#26 Tyckte faktiskt det var mindre än jag trodde, ha, ha.
Det är hennes sätt att vara taskig mot mina nakenmöss som jag ska åka och hämta nu.
Ok. Jag skulle aldrig ha orkat. Tycker du är enorm i ditt jobb och engagemang.
Det var inte snällt inte. 

Den var verkligen en alien!! Sån tänker inte jag skaffa i alla fall. 

#27 Skulle aldrig vara taskig mot dom utan jag säger det med kärlek!
Dom är saknade här hemma! Nuttenussarna!
// Nathalie