Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 919 ggr
Evovva
0

Vitsippan i hamsterhimlen

Igår när jag kom hem så väckte jag som vanligt hur min gamling Bambis Vitsippa mådde. Hon fyllde ju 2 år i fredags och har en tid varit lite skruttig.

Jag har sett att hon varit trött och mest sovit. Men igår när jag såg henne fick jag en chock. Det såg ut som om huvudet hade krymt och kroppen växt.

Det såg ut uppifrån som hon skulle ha ungar när som helst. Jag tog upp henne och kände på magen lite försiktigt.

För första gången någonsin så nafsade hon till mig i fingret. Jag förstod på en gång att något var allvarligt fel med henne.

Jag gick till köket och vägde henne. Och döm om min förvåning när hon vägde 197g. Sist jag vägde henne för ca 1 vecka sedan vägde hon som vanligt ca: 167g

På max 1 vecka hade hon gått upp 30g. Jag tog kontakt med Anna på Curlys och förklarade hur hon såg ut. Hon svarade direkt att hon trodde det var njurarna som hade gett upp.

Hon sa det jag redan själv hade tänkt att det var dags för min älskling att få somna in fortast möjligt.

Eftersom jag inte har bil eller veterinär i närheten så fick jag vänta tills idag innan jag kunde ringa veterinären.

Så idag fick min älskade Vitsippa somna in i min famn hos veterinären.Det känns skönt att hon slipper ha ont och jag vet att hon har det bra nu.

Men fy faan vad jag har grinat idag och jag saknar henne så  ofantligt mycket. Är oändligt glad för det år jag fick med henne.

RIP Vitsippan.  Gråter

UlrikaD
0

Men nä…och så snart efter sin födelsedag.Gråter

Twisted_T
0

Usch vad hemskt :( Beklagar sorgen :( Vila i frid Vitsippa!

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

goldenhamsters
0

Usch, beklagar Gråter. R.I.P Vitsippa.

Mvh Alicia.

NinjaKakan
0

Jag beklagar. Vila i frid Vitsippa och styrkekramar till dig Evovva.

Novis10
0

Usch vad tråkigt, hon har det bra nu och är super lycklig över att ha haft en så underbar ägare! Men super tråkigt att hon gått bort :(
Skickar styrke kramar! <3

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Odette
0

Men gud så hemskt, va jobbigt att se henne så :'(
Skickar en tröstkram.

Vila i frid ..

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Hamsterlycka
0

Vila i frid lilla Vitsippa…:'(

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Zorro_Tiger
0

Styrke kramar från mig och hampisarna här hemma

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

nakuta
0

Vila i frid Vitsippan

Skickar styrkekramar

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Evovva
0

Tack alla.

Sarakechi
0

Beklagar sorgen, fick ta bort min lilla flicka nu i torsdags också :'(

Evovva
0

Tack! Beklagar din lilla tjej. Gråter

Ja det känns inget vidare. Och tyvärr har nog inte min dotters ena hamster långt kvar heller. Så det känns inget kul alls.