Zaffran X Oxelia
Igår parades Zaffran, sobel långhår (inlånad) med Mapilamis Oxelia, creme svartögd långhår. Zaffran är uppfödd av Ulrika här på forumet.
ee. Mazarin, sobel bö LH | eu. Paradisgårdens First Precious Gift, silversobel d.s mosaik LH
ue. Dianthus Nemo, creme sö LH | uu. Mapilamis EBBA, creme sö LH
Förväntade färger: creme, creme rö, sobel, mink, normalfärgad, cinnamon, svart och dove.
Eventuellt även brunörade varianter.
Förväntade teckningar: umborous. Eventuellt mosaik och odd-eye
Förväntade hårlag: Långhår
Tror att Zaffran och Oxelia komplitera varandra bra. Båda har fint huvud och bra typade, med god pälskvalité.
Får se om det blir ungar, då dom parades i ca 5 min. Då Zaffran är en gammal pojk på 2,2 år, men han är pigg och känns ung, så därför vågar jag göra denna parning. :) Hade tänkt att vänta lite med parningen, men då hanen är gammal så vill jag inte vänta längre.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
och Zaffran. :)
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Vad roligt, håller tummarna för bebisar då. :)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!

Fattar inte att Zaffran hänger med ännu, himla roligt att fler hamstrar från en lever länge.
#1 Naaw. Han är väldigt lik min Snövit från Ulrika, lilla snöbolen är 2 år och 3 månader.
Det är kul när hamstrarna hänger med länge!
Hoppas på vackra långlivade ungar nu!