Snälla hjälp någon :,(
Min lille goe kille Laban har en stor böld vid frambenet, har sagt det till mamma men hon vill inte besöka veterinären p.g.a. alla kostnader. Jag har läst en del om hamsterägare som varit med om detta och dem flesta hamstrarna har haft en tumör och avlidit. Snälla någon hjälp mig.
Laban är på sitt tredje år, han äter bra, väldigt aktiv för att vara så gammal och han putsar sig dagligen så jag märker inte av några symtom men det kan vända snabbt. Vad ska jag ta mig till !? :,(
Nu kommer jag igen men jag kan ge dig lite tips på vad jag gjorde.. jag har ju 4 extrabröder som levde om jättemycket, så jag ställde in honom i mitt rum och hade alltid stängd dörr så att han fick vara ifred och vila så mycket som möjligt. Han mådde helt normalt de första dagarna, och sen blev han tröttare. Jag gjorde allt jag kan, men efter ett tag så blev den så stor att han inte kunde lyfta armen, och då fick jag hjälpa honom att äta och när jag rullade sig i sanden fick han jättesvårt att resa sig. Sen fick han även ögoninflamation och jag försökte varje dag förtvivlat ta bort allt gegg från hans ögon, men dem geggade igen jättesnabbt igen.. 
Har jättesvårt att prata om Jack… han betydde allt för mig 

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 

fyfan jag ska göra allt för att göradet så bra som möjligt för min lillkille. Han är inte bara en hamster som mamma påstår utan han betyder så sjukt mycket för mig. Tackför tipsen och jag beklagar verkligen sorgen :,( <3
Du måste ju ha varit världens bästa hamsterägare som har en hamster som är tre år! Har aldrig hört någon som har haft en så gammal hamster! Tyvärr är ju risken större för tumör ju äldre de blir..
Men många hamstrar kan klara sig länge med tumör! De kan må prima och inte alls må dåligt av det! Men ifall han börjar få ont när du rör där, bara ligga och sova och verkar må dåligt så finns det nog inte så mycket att göra… jag tycker du ska prata med din mamma, ordentligt! Hon måste förstå att du älskar din hamster och bryr dig om den!
Justin Bieber - 23/4 13 
Min, som också hette Jack, blev också tre år! Han fick en böld på ryggen men stördes inte av den. Som dom flesta djur, som tex hundar, så kan äldre djur få fettknölar så tror det var sån min hade. Han mådde super bra och somnade in av ålder! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jag har själv haft honom i två år, min syster skaffade honom när han bara va en liten unge och hon tröttnade redan efter ett år så haft lillkillen sedan dess. Hon slutade umgås med den oh till slut var det jag som fick mata den, städa buren oh spendera tid oh jag är så sjukt glad över att jag gjorde det. Laban är den mysigaste hamstern jag varit med om. Han brukar somna i min hand, är hur social oh snäll som helst. Han har aldrig någonsin bitit mig och han skulle nog inte försöka med det helelr.
Jag ska försöka prata mer med mamma men chanserna är inte stora med tanke på att han är såpass gammal. Mamma är hjärtlös ibland men det är tack vare pengarna.
14, det låter som att ni hade tur! men i vissa fall är det tyvärr en tumör det handlar om. :,(
#4: Hette din också Jack? Vad roligt!
Jag vet inte riktigt vad Jack somnade in för, om det var ålder, tumören eller ögoninflamationen.. han var väldigt sjuk iallafall när han somnade in i min famn, min lilla ängel..
Börjar gråta av att tänka på honom, min fina, älskade Jack..
Justin Bieber - 23/4 13 
Du kanske kan tala om för din mamma att besöka veterinären med en hamster inte är så dyrt. Hos den veterinärkliniken jag besökte kostade besöket 250.Med provet och sånt, blir det såklart mer antagligen. Sen kan du även förklara för din mamma att eftersom du är mindreårig, så har hon ansvaret över djuret och djur som behöver vård, ska ha vård. Hon kan få böter för detta om någon anmäler det.
Och sen såklart så får du förklara för din mamma vad hamstern betyder för dig!

Tack för all hjälp, jag ska verkligen få henne på andra tankar. Hon brukar oxå sitta oh gosa med laban, hon är rätt såld på honom men vill inte erkänna det framför mig. :/
Nej, men så är det med mina föräldrar med. dom vägrar erkänna att dom gillar dom :P
Men du, om inget annat kanske du kan få be din mamma att betala ditt veterinärbesök och så kan du få be om att betala av det till henne ? eller om hon drar det på din månadspeng eller att du hjälper till extra hemma ?

jA så är det! :)
mh men problemet är att jag är inblandad i så mycket skit just nu + att jag har 60 % frånvaro i skolan så ska dit på evk möte med mamma imorn så chansen att jag kommer få låna pengar e väldigt, väldigt liten men jag ska be henne för min skull. <3
Så var min mamma också, en gång när jag trodde han var sjuk (fast han inte var det) så ville hon inte gå till veterinären, men hon älskade Jack och nu kan hon erkänna det, och när jag var så ledsen under tiden som han var sjuk så insåg hon hur mycket han betydde för mig, och insåg att hon också älskar Jack, och kunde fara till veterinär när som helst jag ville det, det var ju jag som kände Jack bäst. när vi satt där vid köksbordet hon och jag och Jack somnade in så brast hon i gråt också. Vi satt där och kramade varandra länge och lät tårarna rinna ner för våra kinder..
Justin Bieber - 23/4 13 

dem vägrar erkänna föränn det är försent :/ <3
Mamma tog hand om Jack i en vecka som jag var bortrest och då var han sjuk, och då knöt hon verkligen an till honom. Hon matade, gav vatten, tvättade rent hans ögon och gjorde allt för att han skulle få det så bra som möjligt när han var så otroligt sjuk, och ringde varje dag och berättade hur han mådde. Kan inte tacka min mamma nog för det!
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag var sjukskriven från min skola i över 3 månader, och dessutom sjuk mycket ogiltig frånvaro. Om inget annat kan du ge henne ett lovord om att bli bättre i skolan, bara du får låna pengar ?

det e just det, jag har inte tänkt bättra mig :/ ska avsluta mina studier nu den kommande veckan. :/

Pratade med mamma ännu en gång i bilen på väg hem från EVK mötet. Hon tycke rinte det 'r någon ide att betala veterinärkostnader för en treårig hamster :,(
Men vad tusan. Hon tänker alltså inte ge sig alls förstår jag ? Tjata på henne då, det hade jag gjort. Jag tjatade på min mamma att köra mig till veterinären (betalade det själv dock) men fick som jag ville.

mh det verkar så emn jag ska fortsätta tjata !!! ge rmig inte i alla fall :/
Ja, eller så vägrar du bara. När min mamma inte ville åka in med mina marsvin (var tp 15 då) så vägrade jag att göra något alls. Jag låg i min säng i 4 dagar och var ledsen, var ute hos marsvinen och gav dom mat,rastade dom men vägrade allt annat. Det kan fungera om man har viljestyrkan till det, men inte speciellt roligt.
Detta är faktiskt olagltigt! När man tar på sig at ha ett djur står det i lagen att man ska ta hand om sitt djur när det är sjukt och i detta fallet så är det ju så att ni måste åka till veterinären! Blir både arg och ledsen när jag läser att ni inte tar den här hamstern till veterinären!!
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"