Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1749 ggr
Hamsterlycka
0

För mycket?

Hej!
Jag börjar fundera på om jag väcker min hamster för mycket. När jag vaknar (kring 07.00) så är jag med honom ett tag, och när jag kommer hem vid halv fyra så är jag med honom, och sen på kvällen vid halv nio igen. Är detta för mycket?

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Twisted_T
1

#0 Du skall inte väcka hamstern under dagen alls egentligen. De är ju nattdjur. Det du kan göra är att ge h*n mat vid en viss tid varje dag så h*n vänjer sig vid tiden. Jag brukar ge mina färskmaten runt 18. Nu har de vant sig vid tiden så de vaknar allt mellan 18-22, oftast runt 19-20 dock :). Men innan 18 hade jag inte väckt mina hamstrar i alla fall, om det inte var tvunget på något sätt dvs.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Hamsterlycka
0

Okej, tack! Då vet jag. Men är det skadligt på något sätt att väcka dem på dagen?

Linneeea
0

Håller med #1 väck inte hamstern under dagen. Jag väcker bara min hamster om jag ska städa buren och det brukar jag göra vid 18-20 tiden. Annars brukar han själv komma ut när jag grejar i buren på kvällen.

NinjaKakan
0

Skadligt vet jag inte, men tänk dig själv om någon väcker dig 2 gånger varje natt. Hur glad hade man varit då ? :) Jag väcker enbart mina på dagen när jag städar ut burarna. Annars är det runt 19.00 eller 20.00 beroende på när vi själv äter. :)

Hamsterlycka
0

Okej! :D Tack för svaren!

Twisted_T
0

Ja precis. Skadligt är det nog inte men de behöver sin sömn precis som oss för att fungera :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

kaizoR
0

Det finns ingen studie på att det är farligt att väcka hamstrar, men det finns däremot forskning på att oregelbunden sömn förkortar människors liv.

Och sömnen blir ju oregelbunden för en hamster när man väcker dem ofta. Det är därifrån man har fått att hamstrar inte skall väckas på dagen. Glad