HUR?
Nu har jag haft min Olof sedan i slutet av Januari och han är fortfarande inte helt tam :( Vad ska jag göra? Den enda gången som jag får ta tag honom är när han äter eller när jag ska hindra honom från att komma över en kant etc… Jag har provat att ge honom mat i handen och sen ta tag i honom men det funkar inte heller :(
Madsan
Tålamod är det enda som gäller. Ta en matbit i handen och ha handen i buren och vänta tills hamstern kommer och tar godisbiten eller sätter sig i din hand och äter. Upprepa detta flera gånger om dagen, så brukar dom lita mer på en efter ett tag.
//Jessie
Jag köpte min i början av mars, och då var han verkligen jättejätterädd. Nu är han inte alls lika rädd längre, utan jag får ta upp honom och hålla i honom. Han är lite nervös fortfarande, men han har gjort enorma framsteg! Mitt tips är att vara med honom jättemycket! Flera gånger per dag, det är så jag har gjort och det funkar faktiskt! Ge honom sallad, gurka och andra godsaker från din hand så ser han att du är en snäll människa och ser dig som en possitiv "sak". :) Lycka till!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Tack för svaren! Det där med att ge godsaker från handen vill jag dock säga något om. Olof börjar förknippa handen med mat nu. Så nu vänder han bara om han inte känner lukten av något gott… Vad ska man göra? Blir frustrerad :(
Madsan