Ohh... :(
Igår när jag skulle ta in hamstrarna efter rastningen så såg jag att Bonny hadde lite rött på pälsen, och när jag kollade på hennes hud såg jag ett litet sår, ungefär 4 mm. stort och 1 mm. djupt.Dock inte exakt.Jag tror inte hon hade det inann eftersom jag hade gosat med henne och hon såg helt normal ut.Jag misstenker att det var Lilly som gjorde det, men hon har inga sår eller så,vad jag såg.Jag fjorde rent Bonnys sår med en topz och lite vatten.
Vad ska jag mer göra med såret?
Ska jag sära på dom nu?(Vill värkligen inte det… men om detta är allvarligt så gör jag det.För i söndags låg dom i samma hus och verkade snälla mot varandra.)
//Flöffo
Har du inte hört ett gällt "skrik" från buren eller liknande? Det gjorde jag när mina slogs. Ifall det är djupt så skulle jag ringa och rådfråga en veterinär, och fara in. Hoppas det går bra med lilltjejen! Lycka till!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Tvätta såret med lite vatten och koksaltlösning, ev med parfymfri mild tvål också :)
Hamstrar brukar ha bra läk förmåga, så är det inte jätte stort eller jätte djupt så kommer det nog gå bra, är du väldigt orolig så ska du ju förstås ringa vetrinären :)
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend
Ser du att såret varar sig, är rött och svullet runt om och att hon blir hängig så måste ni antagligen åka in med henne så hon får smärtstillande.
Hade jag varit dig hade jag haft dom under uppsikt och tittat så att den som blivit biten inte är rädd för den andra, så att dom inte slåss osv.
Okej.Hon är pigg och beter sig helt normalt.Jag har inte sätt om dom bråkar eller så.Som sagt är såret ca. 4 mm. stort och 1 mm. djupt.Det blöder inte utan det har blivit en liten sår skorpa runt om,det värkar inte vara rött eller svullet omkring.Lilly skriker mycket.En gång gjorde hon även det när jag skulle väcka henne,fast då bodde hon ensam. Hon skriker ibland men Bonny bryr sig inte om henne,hon bara nosar och går där ifrån.Lilly skriker oftast bara när hon ska in i husen och om Bonny är där.Eller om Bonny kommer in i huset och hon är där.Annars värkade dom trivas ihop.Och lägger sig på rygg,halvt.
//Flöffo
Angående hennes skrikande kan jag inte ge dig råd om så det lämnar jag över till dom kunniga..Men om du känner dig osäker på såret, så ring och rådfråga en veterinär om hur du ska sköta det :)