Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1873 ggr
Hamsterlycka
0

Nysningar (?)

Min hamster låter jättekonstigt ungefär 5 gånger om dagen. Det är som ett ljudlöst pip, som ett puffande läte. Vet inre riktigt hur jag ska beskriva det.. men är detta nysningar? Är det farligt? Vad kan vara orsaken? Tacksam för svar!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Hanna
2

Jag hade ringt och rådfrågat veterinär för bäst svar :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Jolinn
0

Kanske allergisk (Stav?) mot spånet? ;)
Dammit i rummet?
Är det kallt i rummet? Kan vara en förkyldning
Allergisk (Stav?) mot mat?

MVH Jolinn ;)

Twisted_T
0

Kan vara något av det #2 sade. Mina hanar började låta lite så när jag fick hem min hona i början. Sedan slutade de. Honan låter när hon brunstar och då kan hanarna ibland låta. Så här är det annat än förkylning och allergier :P

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Hamsterlycka
0

#2: Men vad tycker du jag ska göra för att få reda på vad det är för nått han nyser för..? #1: Har väldigt jobbigt just nu med att ringa vetrinär eftersom att för tre dagar sen fick jag ju veta att min älskade hamster skulle avlivas… Lite mesigt med så är det just nu för mig :'( Finns det inget jag själv kan göra?

Novis10
0

Vad har du för spån, om det är spånet som ex dammar bör du kunna byta spån till en början. :)
Efter det får du vänta ca 4-5 dagar och se om det blir bättre, blir det bättre var det nog damm h*n var känslig för.
Lycka till!

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Hamsterlycka
0

Spånet som jag har ska inte damma… det är iaf vad som står på det, ifall det stämmer vet jag inte :/

Twisted_T
0

#6 Brukar stå dammfritt på en del påsar men det kan damma ändå. Min ena hamster är allergisk mot spån och känslig mot dammet. Han kliar som tusan och kan nysa med. Jag hade ett spån som skulle vara "dammfritt" men det var inte så dammfritt ändå…

// Linn

Hanna
1

#4 Det finns säkert något du själv kan göra och du kan få tips av folk här. Men jag anser att det alltid är bäst att låta en utbildad få chansen att ställa diagnos och/eller titta på hamstern. Bara för att du ringer måste det inte vara akut.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Hamsterlycka
0

#7: Vad gjorde du då?

#4: Okej!

Twisted_T
0

#9 Bytte till Toa-lätt strö. Det är pellets av papper så de är inte allergiframkallande. Du kan oftast hitta dem i vanliga matbutiker. Påsen ser ut såhär: http://www.rattsallskapet.se/img/toalatt.jpg. Strö för katter,fåglar och gnagare :).

Tycker nästan du borde testa det ströet i buren istället för det du har nu ett tag och se om det blir någon förändring.

// Linn