Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 820 ggr
Trollmamma80
0

Prinsens gång

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kolla videoklippet och säg vad ni tror… Jag (vi) tycker att Lilla Prinsen har en annorlunda gång. Lite som om han är halt på nått sätt :p

Han har ända sen har var riktigt liten varit smalare baktill och haft denna gångstil. Han är dessutom nästan hälften så stor som de andra ungarna, och då har han fått bo med mamma fram till idag. Han är född 23 februari.

Är det nått galet med honom? Ska jag avvakta och se hur det går för honom eller vad bör jag göra?

Det här är ju som sagt min första kull så jag är inget proffs… :p

atlanta
0

Svårt att se när man bara ser honom från ett håll, verkar nästan som han haltar på vänster bak. Kan det vara så att det ena bakbenet är lite kortare än det andra? Han är himla söt den lilla korven Glad

Roonja
0

Ser ut som han stukat/brutit ena baktassen på något sätt? Kanske mamman varit för hårdhänt när dem busat tex? Han går likt min tös från en kull som en kompis tappade och hon bröt tassen. Det läkte snabbt som tur var och hon är fullt frisk idag. :)

Trollmamma80
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är en bättre film på Litens gång. Har kollat hur benen ser ut och det är inget som är kortare, och han verkar inte ha ont.

På en annan sida fick jag tipset att det kan vara svansknyck… Har aldrig sett det så jag har ingen aning.

UlrikaD
0

Svansknyck är ju inte omöjligt om han går med svansen så rakt upp hela tiden. Gör det ont om man trycker honom längst ner på ryggen?

De kan ju få besvär av svansknyck om det går uppåt mot ryggraden till, men då brukar de visa att de har ont.

Annars kan ju en hamster leva med svansknyck hela livet, allt beror ju på hur brottet sitter.

Trollmamma80
0

Inga tecken på smärta då man rör och klämmer på ryggslutet och svansen.

Nallebus
0

En utav hanarna ur min förra kull har svansknyck, han är också mindre en dem andra i kullen, så att han är liten kan ju hänga ihop med att han har svansknyck ;)

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Bruden-Mbuti
0

för några år sen hade jag en unge med svansknyck. den gick också med svansen i vädret, haltade lite på baken och gick inte lika högt på bakbenen som de andra. backen nästan nuddade golvet. fram var det inget fel alls.

knycken kan sitta i nån av kotorna där svans går över till rygg (ryggslutet).

en hamster visar inte smärta i första taget. den försöker vara normal, om inte så blir den mobbad av de andra.