Hjäp dvärghamster på rymmenHjälp!!!
Hej!
Idag så upptäckte jag att min hamsters rör la på golvet och hade gått i sönder på mitten. Jag kollade i buren men kunde inte hitta den utan den måste ha rymt. Problemet är att jag har även katter och nu när den ha rymt. Vet någon var man kan locka den med eller vad den gillar att gömma sig? Ha lagt ut mat och lådor som den kan krypa in i
Tacksam för svar
!!!!!
har du inget namn på din hamster? O.O Och dvärghamstrar ska vara 2 & 2 enligt lag..
men hade du stängd dörr? isåfall kan du ju sätta ut olika fäller (som du har gjort), typ som en djup låda sen lägger du något som luktar gott i och en stege upp, så kan han komm ner men inte upp igen. Fast det måste vara något riktigt mjukt där under så han inte skadar sig när han hoppar ner :) (lådan ska inte vara för hög, kanske 18 cm eller nåt. Så han inte kan komma upp helt enkelt :) sen får de andra hjälpa dig också ;)
Hejsan.
Har två dvärghamster men köpte dem som hanar då ena vissade sig vara en hona och därför har jag dem i två olika burar. Hon heter Snowy.
Tror du att man kan kanske locka ut henne med den andra ?
tack för svaret:)
hm nej jag vet inte om du kan locka ut med hanen. Kanske funakr om du vet vart hon är. Men du ska väl köpa kompisar till de då?:*)
Tror jag vet vilket rum hon är i men är inte säker Jag har tänkt att ta ungar på henne och behålla ungar:)
Ta katterna och stäng in dem i transportburar så snart du kan, och ställ boxarna på ett bord eller liknande där hamstern inte kan klättra upp.
Har själkv katt och det har hänt att de, eller en av dem, har ätit upp samt dödat förrymda hamstrar.
Försök att lokalisera hamstern och stäng sedan dörren in dit innan ni släpper ut katterna igen.
Även om de inte skulle döda/äta upp den kan de leka med den så den får en sådan chock och dör.
Okej men katterna är inlåsta men problemet är att jag inte vet var hamster är eller vilket rum den befinner sig i.
När din katt hade ätit upp hamster fanns där då något spår av det för röret gick i sönder när ingen var hemma och mina katter är väldigt nyfikna på hamsterna men dem brukar aldrig röra dem utan går efter en stund
Det fanns en liten blodfläck och lite tarmar kvar, men det var nog mest för att jag kom på honom. Det hela hände när jag var i duschen och kom ut till en katt som satt och morrade åt de andra att hålla sig borta, men då var han ju mer eller mindre klar när jag kom.
Okej vad hemsk men har inte ännu upptäckt något blod eller något annat från hamstern
Hittade Snowy igår kväll och hon mår bra :)