Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1894 ggr
[JoannaStridh]
2

Trollet

Värdar/medarbetare snälla blocka Trollet! Hon/han/det lägger upp bilder på hamstrar med tumörer och spammar allmänt.

Personen hade ett konto innan också. Snälla ta bort människan, mår illa när jag ser en hamster med tumörer över hela kroppen.

(Vet att man inte ska ge dom uppmärksamhet, men snälla!)

[JoannaStridh]
0

Blocka Ip adressen också.

Blir verkligen helt galen, vet att man inte kan fly från verkligheten när det gäller hamstrar och sjumdomar…Men det är ska vara en bra sida där man ska trivas och må bra.

Usch…

Denna kommentar har tagits bort.
Imasy
0

Jag personligen kan inte blocka ip-adresser, det kan bara ifokuskillarna göra.

Är det samma människa bakom denna trollattack som härjade tidigare är det ganska lönlöst för mig att sitta och blockera de enskilda nicken eftersom denne dryga jävel (ursäkta min franska men mitt tålamod och tolerans och respekt för dessa fjanterier är defenitivt slut) skaffar ett nytt och ett nytt och ett nytt och … ja du fattar.

Det snabbaste sättet att få dennes nick spärrade är om vi anmäler dennes inlägg, efter tre st anmälda (och dessutom bortplockade inlägg) får detta nick automatiskt skrivförbud. Jag har satt gränsen på 1, dvs det räcker med en anmälan sedan försvinner det.

Jag kan dessutom se att ni medlemmar har jobbat hårt på den fronten. Idag har min inkorg först fått 57 meddelande. Sedan 27 st. Och nu 22 st. Alla meddelanden berättar att det är anmälda inlägg från ett troll.

Så när ni medlemmar har plockat bort över 100 inlägg bara ikväll bara på denna sajt kanske ni förstår vidden av detta trollande?

NinjaKakan
0

Så tråkigt med sånthär. Men jag antar att man inte kommer ifrån det någonstans, men någongång kanske trollet gives up. Även fast man har lust att klämma åt det med något riktigt elakt så har jag i varje fall hållt truten :P

[JoannaStridh]
1

Tråkigt att folk inte har något liv!

Egentligen borde vi tycka synd om dom, jag menar sitter man och gör konton oavbrutet endast för att förstöra för andra kan man inte ha ett våldsamt roligt liv.

mandyosv
0

Hey folks, you are feeding the troll right now :PppP

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Krille12
0

Trollet höll på att skriva massa dumma saker via pm och min gästbok. Och om h*n gör så mot er så bara strunta i det oavsett hur elakt eller löjligt det är, och bara ta bort det.

Medarbetare på Vetenskap.

Krille12
0

Oj, det gick fort :)

kaizoR
0

Tycker troll är mysigt.
Vet att det låter jättekonstigt men känner mig alltid behövd med några hundra meddelanden! Glad

UlrikaD
1

#20 Bara så jäkla jobbigt att radera och hitta pm:en man verkligen vill läsa.

kaizoR
0

#21 Läste det du skrev på support iFokus, tänkte nämligen skriva i princip samma sak. Meddela gärna sen om vad de säger och vad dom tänker göra! Förstår att det är superjobbigt för vissa.

Jag kan dessutom inte radera meddelanden. Så har ett par stycken nu.

UlrikaD
0

#22 Skriv där du med. Ju fler som säger att de blivit utsatta desto bättre är det nog.

Varför kan du inte radera?

Tinwe
0

Samma här, fått massa "kommentar borttagen"-meddelanden och det är så jäkla jobbigt att ta bort dem då min sida buggar sig när jag försöker ta bort dem. Sen POFF är dem där igen! :O

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

NinjaKakan
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glad tjej som loggade in på fokus imorse ? Oskyldig

Inte direkt..Skrikandes

Tinwe
1

#25 Dear Lord. :( Fy vad hemskt.. Maxade jag har haft var väl bara 30.. och jag tyckte det var jobbigt! Lider verkligen med dig..

/Matilda

NinjaKakan
0

Ska tilläggas att alla dom där mejlen är för att dom spammade i gästboken, men hittade hur man raderade hela gästboken.

Kan säga att jag är inte glad, och att jag hoppas att supporten kan gå och och radera alla mejlen för radera dom förhand gör jag inte -_-

Tinwe
1

Skönt att man kunde radera gästboken iallafall, tycker att det bör finnas en liknande funktion för mejl.

Hoppas att supporten hjälper dig nu, för över 2000 mejl ska du ju inte behöva sitta och radera för hand, nej fy! >.<

/Matilda

NinjaKakan
0

Nä, jag har kommit till 1900 ungefär, sen buggar det sig så det inte raderas så :P

Tinwe
0

#29 Precis så som de var för mig! :O Hatar det! >.<

/Matilda

UlrikaD
0

Tror inte de kan det, men jag är ju inte säker.

Raderade 500 för hand i natt, jättekul.Obestämd

Frosstis
0

#25, men måste du radera alla? Är det från en koservation h@n skickar från eller? Då kan du ju bara klicka på den där i mitten på datormusen (om du har det då) och scrolla ner till slutet, då har du ju liksom "sett" alla meddelanden och då kommer det väl inte synas där vid ditt namn? :)

NinjaKakan
0

Jag har en laptop så har ingen mus :P Och vill ändå inte ha dom där, för det är väldigt irriterande..

Jag får hoppas att dom kan det för jag känner att jag är på gränsen till ett utbrott :P

NinjaKakan
0

500 är mer än tillräckligt på vad man ska behöva radera. Det går ju inte direkt snabbt heller..

Tinwe
0

#33 Jag hade fått ett raseriutbrott endast av synen! xD Håller tummarna för att supporten fixar det xD

/Matilda

NinjaKakan
0

haha ungefär så känns det iaf :P Hade jag fått tag på människan som gör detta så vet jag inte vad jag hade gjort :P

NinjaKakan
0

Eller så får jag spamma tillbaka Oskyldig

Krille12
0

Jag raderade nog 1000 meddelanden på natten, och då blev det roligt att se att det har fyllts på med några 100 medans jag tog bort :(

Frosstis
0

haha jag tkr du ska ge t illbaka så får hon veta hur det känns ;) alltså jag kan tänka mig (det är säkert en tjej) , hon sitter där bakom skärmen och skrattar med sänkte ögonbryn, helt evilskt. och tänker att jag ska inte sluta, hahaha.

Typ Obestämd

NinjaKakan
1

Asså jag fattar inte det, hur dom hinner ? För jag fick över 100 meddelanden i minuter. Tror jag räknade det till 117 eller något ? Hur lyckas man ?

Ja, jag känner att mitt humör inte är det bästa :P

Imasy
2

Ganska lönlöst att spamma tillbaka till trollet då dennes nick stängs av på löpande band och ser troligen aldrig dessa spam iallafall.

Och visst är vi väl bättre än så än att vi sänker oss till samma barnsliga nivå? :)

Frosstis
1

haha alltså de kopierar ju och klistrar in och skickar, jättefort jag skulle nog klara det. Haha du ska väl ha hämd?! Oskyldig

NinjaKakan
0

Sant Imasy, och jag anser att jag ha bättre saker för mig. Som att peta på mina hamstrar :P

Jag tror inte jag hade klarat det där. Aja, tråkigt värre.

Krille12
0

Håller med Imasy, ändå om det är jättejobbigt (speciellt för dig ninjakakan) så är det ända vi kan göra att anmäla trollet i väntan på att iFokus "grabbarna" ska göra något åt det. Fast jag fattar inte varför just jag alltid råkar ut för troll :/ Men en anledning till att trollet fortsätter att spamma mig är att jag säger till andra vem det är, så dom kan anmäla denne och ta bort dennes nickname.

NinjaKakan
0

Ja, UlrikaD skrev på supportet innan idag, och ni som har varit drabbade kan ju hoppa in där och haka på i tråden så dom verkligen gör något åt detta nu :)

Odette
0

**#25 lägg in den bilden på support!

**My god de kan inte ha mkt att göra alltså.. vi får väl se om de kommer tillbaka ikväll. suck.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

NinjaKakan
0

Jag har lagt in den på support. UlrikaD har skrivit en tråd där inne som jag hakade på.

Funderar på om jag ska hålla mig vaken på pass länge mest för att så jag kan hjälpa till och anmäla inlägg eller något. Eftersom jag ändå inte har ett jobb.

Odette
0

Haha ja men det ska man ju inte behöva göra, håll ett öga bara. Men sitt inte uppe enbart för detta- det är sånt som går över så tills vidare får vi bara vänta på att support killarna kommer med en lösning :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

NinjaKakan
0

Ja ^^ Det måste väl finnas något spammfilter dom kan sätta in någonstans. Och kanske personnummer (som jag såg att du skrev på supportsidan), eller om dom blockar ip-adressen.

Känns som det är mest djursajterna som verkar bli drabbade av trollen?

Dessutom borde dom fixa så man kan radera alla pm samtidigt.

UlrikaD
0

Det här har ju hållit på sedan november och de har inte hitta någon lösning ännu. Så jag tycker inte det känns särskilt hoppfullt.

NinjaKakan
1

Det är det som är så konstigt, det måste väl förtusan finnas ett spammfilter som dom kan sätta in ?

Det är inte så jäkla roligt, varken för medlemmar,sajtvärdar och Medarbetare. Det kan väl inte vara så svårt ? ÅH -_- sur jag blir.

[JoannaStridh]
0

GUD! VAD SJUTTON ÄCKLIGA GRODOR!

Jag har fått 163 inlägg i min gästbok…Jag orkar inte mer! Seriöst blir galen på det här. Mitt liv på iFokus ska ju inte gå ut på att sitta och radera onödiga inlägg…

NinjaKakan
0

Oj, vet du hur många jag fått ? över 700 igen. så nu har jag 2977 inlägg. Jag är riktigt jäkla arg.

[JoannaStridh]
0

#53 Seriöst!?!? Trodde jag hade fått många…

Gud vad jag blir arg.

NinjaKakan
2

Ja, jag känner att jag snart får en riktigt psykbryt här men ska lugna ner mig lite :P men asså. Så har jag suttit hela dagen och raderat en massa mejl och sen detta ?!?! IGEN ?!? jaja. Tack trollet, snart får jag väl en medalj!

[JoannaStridh]
0

#55 Juste sån info kanske kommer med mail också?

Har ju en annan mail till just sånna här sajter. Så jag ska slippa allt sånt!

Egentligen tycker jag synd om trollen också, men vi får ju lida…

NinjaKakan
0

Yes det får vi ju ^^

Imasy
0

Jag har en idé hur vi skulle kunna stänga ute trollet från forumet, men jag kan inte stoppa denne från att spamma era gästböcker.

Det ni kan göra, är att ta bort gästboken helt och hållet, då finns inget att spamma. Kolla på support.ifokus för vidare info hur man gör.

NinjaKakan
0

Yes, jag ska ta bort min nu då. Går det att radera hela gästboken så det aldrig mer finns eller man kan bara radera inläggen ?

[JoannaStridh]
0

#60 Gå in på inställningar och sen gästboken och "rensa gästboken" :)

Imasy
0

Jag tror det var så Mandyosv gjorde med sin, vet dock inte hur man gör då jag aldrig gjort detta själv, men ta en kik inne på support, du hittar nog tråden :P

NinjaKakan
0

Ja får göra det ^^ Är egentligen inte inläggen jag stör mig på, utan alla mejlen man får -_-

[JoannaStridh]
0

#62 Gah hittar inte tråden :/

NinjaKakan
0

Har rensat mig gästbok nu iaf ^^

Roonja
0

Men jag har en massa viktiga medelanden på min inkorg här. Hur raderar man bara 1 eller fler? Det står att jag bara kan radera alla?

[JoannaStridh]
0

Tryck på ta bort meddelanden så kommer det svarta saker framför alla meddelanden…

Och sen är det bara att trycka på dom du inte vill ha kvar! Ett klick så är dom borta :)

NinjaKakan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vill klicka bort mina ? ^^

Frosstis
0

#70 men längst ner kan man ju klicka på "ta bort meddelanden" så markeras alla så kan du radera. Men det blir ju också "äldre inlägg" men det går ju fortare att göra så (vet itne om du gör så nu redan men ändå haha)

NinjaKakan
0

Jaha, det har ju inte jag fattat. ska testa då ^^

NinjaKakan
0

Men det gick inte. För jag markerar alla, sen trycker på varje mejl så dom försvinner :S

Frosstis
0

men du ska inte trycka på alla mejl, de ska vara svart markerade :P

NinjaKakan
0

Ja XD men dom försvinner inte ändå om jag trycker på Ta bort meddelande

Krille12
0

#74 Men när dem är svarta ska man trycka på alla meddelanden för att ta bort dem, det finns inget annat sätt tyvärr :(

NinjaKakan
0

Menar det :P Jaja, då får jag har kvar mina och radera dom lite efter hand helt enkelt.

Lojs
0

Jag kan inte radera mina lästa pm, jag loggas ut hela tiden när jag försöker. =( Jobbigt när jag har viktiga konversationer där med.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

NinjaKakan
0

Jag loggas också ut efter jag tagit bort typ 2 sidor. Skitknasigt..

mau5
0

Har ni tänkt på att skaffa nya Medarbetare som är inne 24/7? Jag kan ta bort troll hur fort som helst, dessutom har jag erfarenhet med trolls :)

NinjaKakan
0

Man kunde säkert haft en "trollpatrull" men man borde inte behöva det.

Imasy
0

Detta spammande kan inte vi Medarbetare blockera eller få bort på något vis, det är endast den enskilde medlemmen som kan radera detta.

Imasy
0

Mau5 verkar vara en "riktig" medlem om man kollar denne inläggslista och medlemslängd ;)

mau5
0

Ni tog bort min kommentar, men jaja. Nästan alla medlemmar på mus.ifokus vet vem jag är, och har blivit medlem för nästan exakt ett år sedan så där var du rolig kaizoR Foten i munnen

Krille12
0

Minimouse var ett troll som inte finns, och om trollet nu skulle heta Mau5 så är jag säker på att h*n skulle spamma mig (och det har h*n inte gjort).

kaizoR
0

Förlåt så hemskt mycket! Tog genast bort mitt påhopp. Ber så hemskt mycket om ursäkt, jag ser troll överallt efter att ha gått igenom (som det känns) miljoner trådar!

Krille12
0

Så mau5 är inte något troll :)

NinjaKakan
0

Hade antagligen spammat mig med. Men det märker vi väl isånnafall :P

kaizoR
0

Tittade bara på när du blev medlem, och såg en superkort presentation. Skäms verkligen nu…

NinjaKakan
0

Det är sånt som händer kaizoR ^^ Vi är bara människor allihopa. förutom trollen. Som är troll :P och inte människor enligt mig.

mau5
0

Det är lugnt Flört Har också blivit utsatt för "trollattacker", så jag vet hur det känns. Man tror att alla och osriösa trolls som försöker förstöra. Så nope, jag är inte ett troll Skrattande

Juste, när min blogg blev attackerad av trolls så har jag lärt mig att man ska vara snäll mot dom. Dom gillar inte när man är trevlig, så man ska inte strunta i dom :D

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.