Vetegroddar?
Jag har tänkt att köpa vetegroddar, har ju läst att det är bra att ge hamtrarna och speciellt till bebisarna nu när de lite smått har börjat äta riktig föda.
Vet inte riktigt vad vetegroddar är och ser ut så var på ica häromdagen och letade efter det. Men det enda jag hittade med namnet var något slags grovt mjöl? Hade tänkt mig att det skulle vara mer fröigt. Så min fråga är om det är om det är just "mjölet" jag ska köpa?

Ja men då var det rätt då
Får köpa det sen när jag ska gå och handla. Tack!

Så lite så:)
Ger man de direkt till hamstrarna? :) eler ska man göra nåt med det innan? :)

#4 Du lägger en liten nypa i matskålen bara. De älskar det. Speciellt bra för mammor som diar.
ok, haha då för Laban spela "mamma som diar" … :)

#6 Alla mina hampisar gillar det. Ge inte för mycket och för ofta bara.
#7 Är det farligt att ge för mycket och för ofta? Eller är det mest för att hamstern kan bli tjock om den får för mycket? För mina hamstrar får vetegroddar för att inte bli torra i huden, men är vetegroddsolja bättre om man vill förhindra torr hud? 
Mvh Alicia.

De kan få ont i magen av för mycket. Sen kan de ju gå upp i vikt också. Men nackdelen med att ge för mycket är oftast att de tycker vetegroddarna är så gott att de inte äter tillräckligt av sin "vanliga" mat.
Har aldrig provat olja själv, men låter som om det skulle vara bättre mot torr hud.
Vetegroddar används ju mycket för att pälskvaliten ska bli bättre.
Okej, tack så mycketr :)
Mvh Alicia.
#8 Vetegroddsolja brukar man ju blanda i fodret vad jag vet? Min familjs hund fick det ett tag i maten för att få finare päls och hud det fungerade jättebra :) Antar att båda två borde vara bra för hud och päls :) Hunden jag pratar om har lite allergier/eksem och pälsen trillar av då och då(inte hela såklart) och den blir i dåligt skick. Under de perioderna brukar vetegroddsolja fungera bra på hennes päls och hud i allafall :)