Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1710 ggr
Roonja
0

OT: busringa

Idag var jag hos mig kompis och hon sa att vi skulle busringa. Jag har aldrig gjort det. Men jag tänkte att en gång skadar inte?

Min kompis ringde till en dam (kanske 70-80 år?). Så här blev det.

-hej jag heter Marie och kommer från en kyrka och undrar om du är kristen

-hej, ja jag är kristen.

-åå, men jag måste gå. Hejdå. *la på luren*

Några minuter senare ringde det igen. Det var tanten och jag svarade.

-hej det är ronja

-hej. Har du ringt till mig

-nej.

-men det står på min telefon att det är från dig.

-jaha, det kan ha varit min kompis. Men hon har åkt hem nu.

-jaha. Men kan du ge nummret till henne?

jag gav ett falskt nummer. Sedan la vi på.

Några minuter senare ringde hon igen. jag sa att vi ringde fel. :P

Har ni varit med om liknade? :P

HejPåDig
0

Jag har busringt miljontals gånger :p Skitkul verkligen. Jag ringer ifrån en app på min ipod med dolt nr och de kan ju inte ringa upp eftersom att det är en ipod! Brukar dra till med att den betällda helstekta grisrumpan är färdig och redo att hämtas :p Dock var det något år sedan jag gjorde det sist

Evovva
3

Jag busringde till min granne. Han gick i min paralellklass. Det var i 8:an. Han var ute och mekade med moppen och jag såg honom genom fönstret. Tror det var ett lov för jag visste att hans föräldrar jobbade.

Jag ringde och han sprang in för att svara. När han öppnade dörren så la jag på.

Då lämnade han ytterdörren öppen. När han började meka igen så ringde jag och när han precis kom innanför dörren la jag på.

På den tiden fanns inga trådlösa telefoner.

Efter en stund kom hans kompisar. En ställde sig på trappen för att hinna med att svara. Men eftersom jag satt i fönstret så hann jag lägga på så fort dom tog klivet innanför dörren.

Det var en rolig eftermiddag. SkrattandeOskyldigTungan ute

Roonja
0

#2 Hahaha, ja det har jag läst i en annan tråd. Hahah. Tungan ute

Evovva
0

Ja jag flyttade det eftersom det var en gammal tråd. Flört

spöketlaban
0

en fråga, vad betyder OT ? :)

[Avarice]
0

Off Topic

spöketlaban
0

#6 Aha :)

Be-Bopz
1

Oj, vilka minnen som kommer tillbaka Glad

När jag var ung, haha, när jag var yngre så busringde vi massor, det jag minns mest är väl denna:

Hej är det Eld på *****vägen?

Ja

Släck den då!

Eller:

Hej är det Storm?

Ja

Håll då i hatten!

Jösses vilka grejer man kunde komma på då….Tungan ute

goldenhamsters
0

Ja jag och min kompis busringde lite till några vänner till oss förut, och även min mamma. Vi förvrängde våra röster i en app på mobilen så att det inte lät som oss. Vi låtsades att vi kom får GHL (ingen aning om vad det är) och frågade om de ville vara med på en undersökning. Sen ställde vi jätte konstiga frågor som inte hörde ihop med varandra, det var jätte roligt eftersom de flesta svarade väldigt ärligt på fårgorna och tog det jätte seriöst, även om våra förvrängda röster lät som en efterbliven röst eftersom vi hade dragit ut på orden. Det var jättekul Skrattande.

Mvh Alicia.

Denna kommentar har tagits bort.
Roonja
0

#8 hahah, ja. Tungan ute

#9 Hahah, vi förvrängde också våra röster. Fast då utan GHL. :P

Vi ringde också och frågade om en kille hade damsugare. (bara på lossas då, för det hade han ju inte. Vi trodde i alla fall inte det)

-Hej är det du som har damsugare till salu?

-hej. vad sa du?

-har du en damsugare till salu?

-ja, det har jag nog om du är intresseras.

(jag blev helt förvirrad. ööh hade han en damsugare. Så jag sa något helt knäppt)

-Är den röd med enhörningar på?

-vad sa du?

(som tur började min kompis och min lillasyster låssas att dem var barn och började skrika. Så jag sa)

-du mina barn, jag måste gå. Tungan ute

och sedan efter åt garvade jag som aldrig förr. Han hade verkligen en damsugare till salu. X)

Imasy
0

Jag och en kompis brukade ringa till tex fotobutiker, typ som Expert mfl, och fråga om vi kunde få komma dit och fotografera vår elefant Lennart.

De blev lite småförvånade kan jag säga.

NinjaKakan
0

HAHAH XD Elefanten Lennart :P HAHA

Imasy
1

Ja det var ganska kul, samtalen gick typ följande:

- Hej jag heter Jennie, jag tänkte höra med dig om jag kan komma förbi och fotografera min elefant Lennart?

- Ja men visst går det bra!….. Eller vänta, vad sa du?!

- Toppen, då ses vi om en stund!

*Klick*

NinjaKakan
0

HAHAHAHA XD typiskt min humor..Jag må vara 21, men kanske ska sätta mig och ringa lite samtal till expert eller något…Hmm :P

Imasy
0

Gör det, ingen fattar vad man egentligen säger, för ingen förväntar sig att få elefant-besök och poletten trillar inte ner förräns man är på väg att lägga på ;D