Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 636 ggr
bicolor
0

Fy på dig djuraffär!!!!!

Jag börgar bli hemskt trött på djuraffären vi har här i trakten……

När jag köpte mina första hamstrar så var jag ju ganska omedveten om dom egentligen så man kan säga att jag var lite väldigt korkad…. iallafall när jag köpte mina hamstrar sa dom att dom SKA bo 2 och 2 men jag envisades med att detta bara gälde dvärg och INTE guld men eftersom jag trodde att dom kunde det dör med hamstrar så tog jag hem 2 st. Dom sa också att man skulle ha hamstervadd och att dom inte behövde någon toallet eller bolåda om dom hade hamster vadd så jag trodde att det var jätte bra och köpte det.

När jag hade ägt mina hamstrar ett par veckor börgade mina 2 honor att bråka som #%#""¤% kan man säga så jag ringde i panik till djuraffären som sa att jag bara skulle sticka handen emmellan dom och att dom då skulle sluta men istället ging dom loss på min hand som tokar………..

Har ni också dåliga erfarenheter av djuraffärer????

PS hamstrarna lever tyvärr inte längre men jag särade på dom efter att dom hade börgat bråka och båda 2 levde underbara singel liv :)

[theotoft]
0

Djuraffärer är riktigt värdelösa.. Mina marsvin som jag har nu kommer från djuraffär och när jag såg dom så tyckte jag så synd om dom att jag var tvungen att köpa dom.. Dom var helt sönderbitna båda två och utstötta av dom andra i buren ( som för den delen var alldeles för liten för 5 marsvin ) Så när jag sa att jag skulle köpa två st så såg hon på mig som om jag var galen och sa "varför ska du ha båda, räcker det inte med en".. :O Liksom vafasen… Det är lag på att marsvin ska bo minst 2 och 2…. Köpte även min första hamster från djuraffär och han fick vi tyvärr avliva två veckor efter jag fått hem honom pga att han hade fått wet tail tror jag det hette..

luddtott
0

…OJ!

Visst hamstervadd säljer juh alla…men det ni beskriver låter juh helt absurt! Den vi har hemma vid är ingen hamster expert men har ett helt ok utbud o en vettig inställning till smådjuren…