Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 857 ggr
Flöffo
0

Hjälp ,tack?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.Min "kompis" sa att min hamster Bonny är tjock och har långa klor…hon sa så bara för att vi hade bråkat.Jag blev så klart sårad men jag förstog att hon inte menade det.Sen har jag bara funderat på om det kanske stämmer. Jag undrar om ni också tycker det?Hur ska jag slipa hennes klor och få henne att gå ner i vikt i så fall?

Kommer med en konstig bild bara för att ni ska se klorna.

//Flöffo

Twisted_T
0

#0 Tror inte du skall ta det så allvarligt. Tycker inte hon ser så tjock ut på bilden vad man ser då. Klor går att slipa genom att lägga in någon sten i buren möjligtvis som inte är vass någonstans som hamstern kan klättra på. Andra klättringsmöjligheter hjälperf med, t.ex. tjocka grenar att klättra på och liknande.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Frosstis
0

nej, det var ju bara dumt sagt av henne. Ta inte åt dig, jag har sett en video på din hamster bonny och jag tkr verkligen inte att hon är tjock. Som #0 sa kan du lägga in en sten eller något om du vill slipa hennes klor. :)

Flöffo
0

Okej tack.Men jag har redan 4 stenar i buren som hon klättrar på… men det hjälper inte Rynkar på näsan

//Flöffo

Frosstis
0

Men då är väl klorna som de ska vara då :) När hamstrar känenr att de har lång klor så 2klipper" de de själva.

Flöffo
0

#4 Okej, vad bra!

Tack för hjälpen.Jag blev bara lite arg och sårad av det hon sa men hon har sagt förlåt och att hon inte menade det Glad

//Flöffo

Frosstis
0

okej :) men hon borde väl veta nu att man inte säger sådant.

Flöffo
0

Ja… fast hon är ändå inte min bästa kompis, jag är bara med henne ibland.

//Flöffo