Hamster brunst???
Hej. Hur märker jag om min guldis hamster hona brunstar??? :) Jag är tacksam för svar :)
Okej, TAck så mycket :D
men jag ha povat typ varje dag nu och svansen lyfter inte på sig,,, ngt tips?? :/

Det kan vara en speciell tid en speciell dag. Jag hade en som brunstade mellan 5-6 på morgonen var fjärde dag, aldrig annars. Vissa brunstar på kvällen, vissa på e.m. Men det är sällan någon brunstar en hel dag, det rör sig om timmar. Eller om man har otur…en timme.
Jag kan prova mig fram,, kanske borde köra 4 nätter och gå upp en hån i timmen för att få reda på det :P
Det är helt olika vad det är för tider som sagt. Nyss hittat min honas brunst, men skall inte para förrän i Maj/Juni då hon inte är gammal nog än. Min hona har jag hittat brunst på från 22:55 till 23:40 ca. Så antar att hon är en utav dem som brunstar i en timma. Kan ju vara längre utan att jag märkt det men att veta den tiden räcker ju för mig i alla fall :) Sen brukar min hona göra konstiga ljud när hon brunstar med så då är det ganska lätt att veta.
om svansen inte ställer sig vid brunst, kan det lukta extra illa från honans bakdel då??