Så j*vla trött på Blocket nu.
Jag orkar inte mer.
I lite mer än en månad har jag försökt få bort Firefly, men INGEN vill ha honom. Jag har satt ut 3 annonser att han skänkes bort (för sammanlagt 90:-) men ingen vill ha honom.
Fick ett telefonsamtal i förrgår:
"Hej, jag heter Stefan. Jag såg att du hade en annons på internet!" sa han. "Ja det stämmer, på Blocket." svarade jag. "Jaså? Vad handlar den om då? HAHAHAHAHHA" skrattar han. Jag lägger på luren. Hur j*vla oseriöst och omogen får man vara?? JAG BLIR SÅ ENORMT TRÖTT PÅ ALLA J*VLA OMOGNA PERSONER SOM BARA RINGER RUNT OCH IRRITERAR ANDRA!!!!!!!!!!!!
Sen fick jag slutligen ett SMS från en utländsk tant. "Hej vi är intresserad. Vi komma och hämta idag."
Jag orkar inte mer. Vad ska jag ta mig till.
Ursäkta för alla svordomar, jag försökte censurera så gott det går.
Behövde bara skriva av mig.
Vad jobbigt med folk som busringer. :/
Hej, vad är det för hamster då? Guld eller dvärg?
#2 Dvärg.
Okej, synd har bara guld :/ annars hade jag kunnat hjälpa dig:/
Jösses, vilka iditer det finns. Här nere finns det nu en hankompis till honom så kan vi bara få hit honom så får han absolut bo hos oss. Min bror är också lite sugen på hamster, han är 8 år men han kanske kan ta honom så länge tills jag kommer upp eller tills familjen kommer ned. =) Så slipper du idioter från Blocket menar jag. Jag skall höra med familjen vad de säger…
#5 Ja verkligen. Jag undrar hur i helvete man är funtad om man ringer runt så att man tror att någon är intresserad så är det en skojare som ringer för att skämta.
Jag har iallafall numret, det är ju en bra poäng. Jag kanske ska ringa upp och skämta tillbaka?
Vi får se hur det blir, jag vet inte om jag sparar honom själv. Beror ju på hur det går.

Ett tips är väl att aldrig sätta ut sitt tel.nr i annonser. Enbart mail. Då kan man sålla första omgången direkt där. Verkar de sen bra så kan man be om deras nummer och ringa upp själv.
#7 Jag har lärt mig av det nu.
Men jag har minsann hans nummer, jag ska ta och ringa upp honom. "Hej, jag tänkte bara säga att jag skickat en räkning på 2.400:- i skadestånd för olaga busuppringning" 
#8 Tanken är väl god men för att få skadestånd måste du vara tilldömd det.
Han har troligtvis all möjlighet i världen att bestrida en dylik "räkning" och då leder det ingen vart.
Jag tror väl inte att du är seriös men ser allt för ofta hur man missbrukar diverse termer och liknande så jag kostar på mig att skriva några pekpinnar. =)
Du får helt enkelt göra som #7 skriver för Att undvika liknande incidenter i fortsättningen men just den specifika personen kan du inte "komma åt". Det finns mycket djävulskap som är fullt laglig eller i vilket fall väldigt svårt att få någon dömd för.
#9 Haha självklart kommer jag ju inte skicka någon, men det skulle var en riktig fröjd att få ringa och skrämma upp honom, haha.
#9 Haha självklart kommer jag ju inte skicka någon, men det skulle var en riktig fröjd att få ringa och skrämma upp honom, haha.
Ja, jag skulle faktist gjort de't (
)

Är inte det också olagligt..? Att hota om en räkning?
Synd om du skulle fått en anmälan på dig liksom… :/
Vad synd. Men jag vet inte om detta funkar och jag har inte pratat med mamma. Men vi har en dvärgkille som blir 1 i juli och som alltid har varit väldigt rädd och nervös av sig ( Jag var borta i 2 veckor och när jag kom hem var han ohanterbar). Jag har en tanke någonstans att det skulle kunna funka om han fick en kompis. Han är vintervit, jättesnäll mot allt och alla.
Vad tror ni ?
Dock går min mamma med inställningen att de ska bo ensamma 
Men om någon här lyckas övertala min mamma så….
För jag är inte helt främmande för den lille killen :)
#13 Kan hända, men jag skiter i om det är olagligt eller ej eftersom nuförtiden finns det något som kallas dolt nummer.
#15 Hehe, svårt att få betalt om du har en anonym räkning. ;) Om du ändå inte avser att få betalt så känns det mest onödigt. Han lär ju gissa att det är du, tror inte han ringer på varenda annons och fånar sig. Dessutom går det med största sannolikhet att ta reda på vem som har ringt om det föreligger starka skäl, exempelvis en polisanmälan.

#15 Man kan ju få reda på vilket nummer som ringde i vilket fall, bara att ringa sitt telefonbolag och betala en viss summa så får man hem alla nummer som ringt oavsett om det är dolt eller inte…
Men dessutom har h*n ju ditt nummer redan, eftersom h*n ringde din telefon från början… Han lär ju fatta vem det är ändå, eftersom han busringde till dig först…
Så jag tror inte att det är så smart ändå.
Dock blir man ju så in i H*lvetes trött på sånna där människor… Har dom inget bättre för sig än att göra livet surt för andra liksom..?
Men jaja jag gör väl nåt annat då. Något tänker jag iallafall göra.

Jag hade bara ringt tillbaka :P
// Dodat :)
#18 Varför?
Det jag tänker, om dessa personer som busringer, är att de vill ha uppmärksamhet. Varför ge dem det?
Om jag skulle vart du och den som ringde inte la på luren skulle jag sagt " HAHA, oj vad kul då! Kom du inte på nåt bättre? :O " haha ^^
#20 För att det är kul 8)
Haha, förstår om det kan vara irriterande, men denna tråd får mig att tänka på gamla minnen ;)
jag och en kompis brukade ringa runt till fotografer/fotobutiker typ Expert och fråga om de kan komma och fota vår rosa elefant Lennart ;)
Sedan brukade vi ringa till de som heter Storm, Eld mfl i efternamn också ;)
#23 Juste ja, ang. storm, min mormor berättade att i den tiden då hon var liten ringde man till dom som hette roliga namn/efternamn. Så när dom ringde till nån så kunde det låta så här:
Den: Hei det är storm
De: Jasså! Håll hårt i hatten då! :P
^^
jag hade annons på kaninungar och det var en som svarade och sa … jag vill ha en som får plats i en ugn - man blir faktist sårad
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Jag busringde till min granne. Han gick i min paralellklass. Det var i 8:an. Han var ute och mekade med moppen och jag såg honom genom fönstret. Tror det var ett lov för jag visste att hans föräldrar jobbade.
Jag ringde och han sprang in för att svara. När han öppnade dörren så la jag på.
Då lämnade han ytterdörren öppen. När han började meka igen så ringde jag och när han precis kom innanför dörren la jag på.
På den tiden fanns inga trådlösa telefoner.
Efter en stund kom hans kompisar. En ställde sig på trappen för att hinna med att svara. Men eftersom jag satt i fönstret så hann jag lägga på så fort dom tog klivet innanför dörren.
Det var en rolig eftermiddag. 

den här tråden är 2 år gammal. ^^
ja vet bryr mig inte så mkt många som skrev är fortfarande aktiva
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år