Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 843 ggr
HejPåDig
0

Pyssla med ungar?

Hej jag har en fråga ang avel. När mammahamster har fått ungarna, när kan man börja pyssla med dem och hur "pysslar" man med dem? Får dem tama osv.

Är en unge väldigt sprallig, även om den är jätteliten?

Roonja
0

När ungarna öppnat ögonen kan man börja pyssla och hantera dem dagligen. :)

Ja, det kan skillja. Men oftast är dem väldigt spralliga som små, då dem inte är hanterade. :) Men sen blir dem ju så klart tamare ju mer du/ni håller på med dem. :)

Ebby
0

Vet ej om du menar dvärg eller guldhamster men det här gäller dvärghamster!?

När ungarna är 11-14 dagar kan man börja ta upp ungarna .Men lägg honan i en burk så hon inte blir stressad när du pysslar med ungarna .Jag har också en hona som snart ska få ungar och jag har hittade en sida med massor av fakta den heter Vintervindens dvärghamstrar!!Lycka till!!

Ebby
0

Vet ej om du menar dvärg eller guldhamster men det här gäller dvärghamster!?

När ungarna är 11-14 dagar kan man börja ta upp ungarna .Men lägg honan i en burk så hon inte blir stressad när du pysslar med ungarna .Jag har också en hona som snart ska få ungar och jag har hittade en sida med massor av fakta den heter Vintervindens dvärghamstrar!!Lycka till!!

HejPåDig
0

Guld menar jag :)

Men HUR får man dem tama? Är det att locka med godis och sånt som gäller?

Roonja
0

#2 Att lägga honan i en burk är ingen bra ide. Då blir honan oftast mer stressad.

#4 Hantera dem varje dag. Och tålamod är det ända sättet. :)

Ebby
0

Nej du har nog rätt #5 men tycker du att man ska ha kvar honan i buren medans man håller på med ungarna ??

Roonja
0

#6 Nej, låta mamman vara med ungarna. Det stressar henne mindra om hon ser vad som händer. :)

HejPåDig
0

Tack :D

Ebby
0

ok då vet jagGlad