Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 6092 ggr
SandyCipper
0

~Hamsternamn..?

_Jag tycker att hamsternamn ska ha liknande namn som hundar kan heta, förlåt, men min åsikt är att dom inte ska ha "mänskliga" namn..;)

Mina hamstrar heter Sandy,Cipper,Molly, Polly.

Ett namn som jag gillar är Drömprinsen som ens hamster heter på sajten ! Skrattande hehe ;)

Vad tycker ni om för namn?_

[MissDiss]
0

Jag tycker fantasi böcker brukar ha bra namn ;)

[Sniff]
0

Mina hamstrar heter Hani och Hamid, Hani fick vi från min kompis Ibrahim, hans brorsa heter så, Hamid vet jag inte varifrån jag fick det… Kan vara från något tvprogram… Jag älskar deras namn:D

Roxie
0

Man kan ju ha vilka teman som helst när det gäller namn.

// Sofia

[Sniff]
0

Jag tycker att alla namn är bra, om de inte är hör långa;) De ska vara lätta att säga och passa hamstern. :)

Sloj-border
4

hihi det är min lillkille som heter Drömprinsen ^^<3

91Marran
1

på skolan jag går fick jag och en kompis igenom nöt tema på guldhamstrarna. så en Valnöt har funnits och nu finns en Hasselnöt.

Min hamster hette Pajen Piff. och de/den jag ska köpa ska också ha mat tema. :-D

Mvh
Mig

pigelina
0

Min hamster heter Allien, och min föra hete Zingo:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

MartaEvelina
0

Min heter Amiral

[MissDiss]
0

De som är här nu heter Pluto, Totte, Castillo, Zötazt, Alanna, Moln, Veralidaine, Sarrasri, Tahoi och Chamtong :)

Charlie2006
0

Mina heter Julia, Sekhmet, Thador, Ghostbuster och Sam. Jag tycker om lite ovanliga namn, även egyptiska guda namn.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Impressive
0

Mina heter New moon "Mona" och Puff, men när Mona blir lite äldre så ska jag ta en kull på henne .. Flört

Odette
0

Äh, man kan ju knåpa ihop va tusan som helst egentligen.. inte heller så förtjust i människonamn i sig- men Kjell-Yngve på en hona är nog bland de gulligaste jag åstakommit på länge tror jag Flört

Jag kan ha lite "knäppa" namn på en del av mina djur, som Navelkrumelur etc.. men det ska vara gulliga namn i såna fall. Mjuka söta goa namn som passar till djuret i fråga.
Men favvo namn är ändå såna som bara ploppat upp i huvudet Tungan ute

Sen älskar jag att sätta ihop namn, så det inte bara blir "enkel namn" (fast enkelnamn kan också vara supermysiga!)..

en del råttnamn jag använt genom åren och som jag fortfarande gillar skarpt Flört är ;

Hanar:

Gaius The Purple People Eater (kommer från en sång, sen la jag bara till "Gaius"), Tai Winds Rosco The Rat, Mikado Neptun, Vimmel, Odix, Dinjer,

Honor;

Galahad Arabesque, Aqua-Dee, Squidji (blev väldigt poppis av köparens vänner och bekanta hihi), Nova Scottia Milowa, Kiala, hmm.. har jag glömt nåt fint namn tro…

Tja, jag älskar att namnge djur, det är bland det roligaste som finns!! Skrattande

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Millie
0

#12 jag älskar också att bara knåoa ihop massa långa dubbelnamn :DD

Aliensfoot
0

Jag gillar egentligen alla namn, har bland annat Pruttis, Alma, Acce, Maj, Alwin, Sotis (tilltalsnamn) här hemma just nu. I stamtavlan gillar jag lite mer långa krångliga namn (:

Tinwe
0

Jag gillar alla möjliga namn! :D Alla har ju sin charm! :) Har fastnat lite för japanska och alviska namn nu på senaste tiden, annars kommer jag gärna på egna namn. :)

Hamstrar jag har haft: Wille (hane, dvärg) och Pixey (hona, min första guldhamster)
Hamstrar jag har nu (alla guldar): Wimza (hona), Nero (hane), Baloo (hane), Jasmin (hona), Tinwë (hona), Hitomi (hona).

Tycker det är jättekul med lite mer ovanliga namn.. Dubbelnamn är mycket härligt! Skrattande

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

mandyosv
0

Mina heter: Gullan, Rosie, Cindy, David, Grape, Melon, Brunan, Flingan, Misty & Bellona :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

mjuhm
0

Jag älskar när hamstrar heter människonamn. Jag tycker bara det är jättegulligt :) Till exempel som min lilla tjej heter. Hon heter Beatrice :) Sen har jag även Ayline & Dante, sen har jag en som kommer hit i sommar som kommer få namnet Zelda.

Jag tycker om ovanliga namn också. Till exempel namn på olika gudar, men också namn som betyder olika saker på andra språk.

Till exempel så heter min kanin Nakhre, som betyder svårflörtad tjej på indiska. En av mina förra hamstrar hette Liebe, som betyder kärlek eller "älskar" på Tyska, & sedan har jag haft en kanin som hette Sevgi (uttalas Salchi), som betydde kärlek på Azerbadjanska :))

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Twisted_T
0

Jag gillar lite udda namn. Gärna norska/danska namn eller vikinganamn.  Gillar också namn efter rockband ellre dyl. Men finns så många fina namn!

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Evovva
0

Men det finns ju många hundar som har människo namn oxå. Grannens hund heter 'Arne. Och dotterns kompis hund heter Nisse.

Det beror ju på vad man anser om sitt djurs personlighet vilket namn dom får.

Bruden-Mbuti
0

mina har lite udda namn. gillar tuffa namn som så många andra inte har.

ibland döper jag ungar genom att göra namn av de bokstäver som finns i föräldrarnas namn.

andra gånger kör jag på teman

på spanska kan man hitta många kul namn tex byar,folkslag,vattendrag,indiankrigare/kungar osv.

kinesiska är också ett bra språk att hitta härliga namn på.

mjuhm
3

Namn som jag tycker är fina. Det är hamsterns personlighet på latin!

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

NaDa...
0

Jag älskar när hamstrar, och andra djur, heter 'människonamn' fast lite annorlunda.
Tycker inte så mycket om 'fantasinamn' på djur.

Min Hamster heter Brage, det är ett underbart hamsternamn :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

madsan
1

Jag har döpt min cremeguldis till Olof Plame. Han kallas dock för Olof…

Politiskt namn jag vet! Det är så jag vill ha det :P

Madsan

mandyosv
0

#23 hahahahahahahah!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Frosstis
0

min heter puff ;) när jag  var liten ville jag verkligen ha en hamster, alltså jag tjatade i flera år. Så tillslut tänkte jag och min kompis köpa en hamster, eller hon typ, sen skulle vi flytta hamstern till mig. Den skulle heta Piff, så har jag vart fäst vid det namnet hela tiden, Så när jag äntligen skulle få en hamster (det som var orsaken till det var faktist kunskap) så tyckte min syster att han skulle heta puff, så då blev det puff! :D

Nästa gång ska jag har något hela annat, jag har en bok där jag skriver in namn som jag kommer på! Så där finns det massa namn, haha om ni behöver hjälp kan ni ju bara fråga mig :;)

marabo_
0

cupcake,polly,dumle,mm jag tycker om både påhittade och riktiga namn!

Frosstis
0

några namn i min bok haha:

Chessy, Alaska, Keeper, Barbie, Kim, Lakrits, Harley, Lost, Lucky, Bullen och Grape. Haha jag gillar de namnen ;)

Ebby
0

Jag tycker om namn  på engelska tillexempel Baby ,Grape,Aqua och Lime.Det finns fina namn på italienska som tillexempel Cinque ,Tesero,Sei och Regina .själv heter mina Boy och Louie!!!Kyss