Exentrion's Fnidolf ~ Novas Rougue
Nu är Fnidolf (silverchoklad lh) och Rougue (choklad lh) parade och jag hoppas på bebisar kring den 5 Februari! Vore så himla kul att få en hel choklad kull i enbart långhår *håller tummarna*
Fnidolf är en av de absolut snällaste och goaste hamstrar man kan hitta, han fick en helt underbar kull tillsammans med en annan hona här hemma å jag ångrar lite att jag inte behöll Kotteboll och Keido ur den kullen.. tänker på dem nästan varje dag. De var så otroligt lugna ända från bebisåldern *gaaah*
Iom att jag inte behöll någon ur den kullen så hoppas jag nu på ett liknande temperament tillsammans med Rougue. Hon är inte den största honan kanske men hon har väldigt fin och kompakt kropp, är social och sprallig samtidigt som hon kan sitta lugnt i handen och vänta på att få komma ut å springa :)
Håll tummarna! 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Håller tummarna jag med för bebisar :D
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Exentrion's Fnidolf
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#1 Kanon! Alla tummar som hålls är bra :p
Lägger upp stamtavlan på kullen också, om det nu blir någon. Är väl alltid roligt för Nån liten hamsternörd att sitta å kolla igenom ;)
_

Hoppas det blir någonting nu då!
Kikade på stamtavlan och blir lika fascinerad varje gång hur fort det går att fylla en stamtavla. Jag har ju några av mina med här och ända längst bak finns några, och efter det har jag ju några avkommor till.
Ett släktträd blir snabbt fullt:)
Visst blir det de Ulrika, det här med smådjur är ju så intensivt.. det går i ultrarapid även om man inte tycker man har kullar såå himla ofta ;)
_
*Hint hint* du KAN bara få LH i denna kull :)
Om det var så du menade dvs :)
Spännande är det, synd bara att det är silver också, för annars hade jag varit intresserad av en liten choklad! :D
// Sofia
Haha ja men Sofia det var så jag menade, iom att choklad i långhår är min huvudinriktning så är det skönt att få en sån kull.. även om det är roligt med lite andra färger ibland också :p
Ja jag har en förhoppning på att kunna avla bort silveranlagen på mina choklader/svarta hamstrar men det lär ju ta sin tid.
Men visst vore det underbart om man kunde få färgerna lite renare. Oftast spelar det ju inte så stor roll om det är en choklad eller silverchoklad, men man vill ju värna om den "rena" färgen också.
_
Ja jag tänkte väl ;)
Jag står i kö den dagen du får helt svartbaserade djur utan silver :D
// Sofia
#9 haha jaadu, den dagen! *tsss*
Det ser iaf ut att vara små bebis bulor på gumman, hon ser lite rundare ut än vanligt så nu håller jag tummarna. De är beräknade till på natten mot Måndag. Vågar inte ta ut något i förskott men jag bör kunna se lite tydligare imorgon! 
_
I natt är det beräknat, spänningen stiger ^^
_
Rougue tar sig en vända i rasthagen, hamstrar mat för fullt och har varit duktig å boat i motsatt hörn till vattenflaskan. Toppen! Vill inte att hon ska få bebisarna under vattenflaskan så dom blir blöta och kalla..
Hon har fått lite go frukost såhär på förmiddan och ikväll blir det mer stärkande föda. Håller tummarna nu att de kommer och att allt går bra :)
_

Åh, vilken mage! Jag håller tummarna för att allt går bra!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Tack tack :)
_
Åh vad spännande :)
Nu har bebisarna kommit, de föddes den 5:e så de är bara pyttepytte ännu men alla verkar pigga och krya! Mamma Rougue tar så väl hand om dem, har fått det till 10-11 st så det känns riktigt roligt 
_
Å så roligt! Grattis! Blir nog fina bebbar det där :-D
stort grattis till bebisarna!
Grattis! :D
//Nova

Grattis till bebisarna!
Grattis till bebisarna =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Tack tack! 
_
13 st blev det, alla är choklad förutom en! En ljus liten hona finns där bland alla chokladbollar.. ser såå gulligt ut ;)
_
#23 Hihih vad kan det lilla ljusa va då?! 
Jaadu, jag tror hon blir rosa ;)
Nä men kanske rö silvergrå.. ? Jag låter det vara osagt tills de blivit gångbara och är ute och knatar på egen hand. Man blir bara knäpp av att försöka sitta å lista ut det innan de ens öppnat ögonen haha
_
Blir så spännande att få se bilder när det blir dags för det. =)
Det var aldrig 13 ungar, jag hade råkat räkna två av dem två gånger 
Men 11 st var det vid födseln och nu vid 2 v. ålder är det 8 st kvar, de minsta gick bort tyvärr.
Kollade könen igår och det är väldigt jämn fördelning, 4 honor och 4 hanar
Den ljusa tösen, Makhibri är champagne! Första gången jag fått en sån hihi, hon är huur söt som helst. Men det är klart, alla är ju söta å bebis-tjocka 
_
★ Några bilder på de små ★
_
- "Noooo- not the face!"
- "You asked for it.."
_
"Du och jag broccolin, du och jag…"
_
Å så en sista på den ljusa tösen, hon är så galet fin 
_

Vad fina de är! Champagnen är ju verkligen speciell!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Gud så vackra dem är! :*
//Nova
åh, sötnosar!! 
Sötisar! 
De fina bilderna gjorde min lördag. 
Uppdatering, alla 8 mår bra och växer som de ska. De är så goa och fina!

_
Lite nya bilder på de små, som redan blivit 3 v. och 2 dagar gamla!

_
4 små choklader låg i sitt bo,
mamma hamster va ute så äntligen fick de lugn och ro

_

Små grisarna :')

_
Kommer fler bilder sen, men här har ni ett par iaf :)
Det blev 4 hanar och 4 honor så väldigt jämn könsfördelning med andra ord 

_
Åh vad söta! :*
hur många är tingade?
Sååå söta i alla fall!
MVH FiffiLiina
Måste bara lägga upp den här också..
_
De är ju definitivt i den allra sötaste åldern nu, ingen snack om saken !
_
**~ Exentrion's Memories of Makihbri ~
**
Chokladerna har också fått namn nu men jag har inte bestämt än vem som är vem..
_
Å så en sista på en av chokladerna. De är så asligt fasligt söta nu alltså!!
_
Har blivit sååå kär i champange tjejn!
Sååå underbart söt alltså!
Hur många är tingade?
MVH FiffiLiina
Blev så kär i de två sista bilderna #49 & 50, champisen och chokladisen. 
Jag har just köpt en massa leksaker på "nya" djurmagazinet i Umeå Mariedal, så det blir ingen ny hampis än. Men det är ändå så galet kul att få kolla i bilderna på sötnosarna. =)
#51 Visst är hon gullig! Pga att jag har Tjeckiska djur här hemma och det förekommit Papova i Tjeckien så säljer jag inga djur förrän faran är över så att säga. Alla mina djur är i karantän.
#52 Ja jag älskar den butiken, den är ju så stor! Å så har dom en massa coola fiskar man kan gå och drömma att man vill ha ;)
Såg en choklad hamster där förra gången jag var där, blev allt lite smått sugen men kunde hålla mig. Brukar inte falla för impulsen men tanken är ju lite kittlande :p
_
ååh dem är underbara! 
Hur länge kommer karantän gälla för dig Monica? Jag vet att det är typ 8,5 månader (om jag minns rätt) men jag kommer inte ihåg när du fick in de importerade hamstrarna. Har du karantän ända till sommaren eller längre?
Jag ska inte ha en hamster (än, hehe
) men min syster och hennes son funderar på att eventuellt skaffa en till sommaren kanske. Deras tidigare guldis gick bort av ålder för inte så länge sen så de känner att de behöver sin sorgperiod innan de skaffar en ny.
Tänkte att jag bara ska kolla med dig först hur länge du har säljstopp på dina guldhamstrar, så kan jag meddela det till syrran sen.
Vill ju såååå gärna ha champangetjejen synd att jag inte får ha en till hamster(än).
Hoppas jag kan övertala föräldrarna…
MVH FiffiLiina
#55 Ja det blir till Augusti, så om allt är grönt är det bara dom hör av sig. Man vill ju inte lova något för man vet aldrig. Men jag hoppas ju att allt ska vara okej så jag kan hitta hem till dem lite senare :) Det skulle ju passa bra iom att de inte har några problem med att vänta.
Vi får hoppas att vi slipper smittan här i Sverige så man kan börja pusta ut snart.
Här kommer iaf namnen på de små, har tagit sin lilla tid att få ihop dem men nu är jag äntligen nöjd haha..
Hanarna (silverchoklad lh);
- Makiemon
- Melampyrum
- Mumil Arathico
- Maugrim Earth Hail
Honorna (alla silverchoklad utom en);
- Myri Fairydust
- Mayanthi Flowride
- Maloonia River
- Memorie of Makihbri (silverchampagne)
_
Tycker silverchampangen är så vacker, är lite svag för röda ögon som i dove och champange 
Amor vincit omnia
Ja det är faktiskt inte helt fel, har en dove hane som har världens mest lysande ögon (iaf på foton). Ser halvläskigt ut men samtidigt är det rätt faschinerande att de kan lysa så pass :p
_
Ja. jag har ju en gammal pensionär dam här hemma som är silverdove, och henne ögon va nästan självlyande när hon va bebis, nu lyser de inte fullt å start, men älskar de färgerna 
Amor vincit omnia
5 v. gamla idag och helt underbara! 
_
Lite blandade bilder på gopruttarna :')
_
Den ena bilden sötare än den andra.. svårt att titta sig less på dessa chokladbollar!! ♥
_
Sådär, det får bli den sista ;)
_
Dom är verkeligen galet söta 
// Nadja
Jag älskar champangen
Tycker den är super söt 
Amor vincit omnia
Sötnosarna då :*
//Nova
Dem är helt fantastiskt söta allihop! 
Tack! Det blir himla svårt att stå och välja sen vem som ska stanna, eller vilka. För det blir minst en hona och hane som får vara kvar.
Minst! 
_
Å så en gullig liten choklad, tyckte h*n blev så himla söt här. Ibland är dom bara för goa alltså..
_
Två bilder på någon av chokladhonorna, lite smått spretig men ack så söt!
_
Hahah, om jag var du hade jag behållt hela högen. Alla är ju lika fina! Skulle aldrig kunna välja! 
#79 haha ja men det ger nog med sig med tiden. Just nu har jag bara väldigt roligt och roar mig för fullt med att stoppa ner sopborsten till dem! Snacka om att de tyckte den var rolig att bita i ;D
_
Sötaste bilden för idag 
Får nog lägga upp de andra bilderna en annan dag.. eller natt. Inser att klockan är mkt och jag måste få min skönhetssömn (dvs väldigt mkt haha)
_
#81 Sååååå söööt! 
Haha jaa hon är urgullig ;D
_