Frågor om Torkad frukt!
Idag var jag ock köpte lite godis till sötnosen.
Lite torkad frukt och nötter.
Köpte i lösvikt och jag köpte
Torkade bananer
torkade blåbär
torkad jordgubbe (??)
hittade också torkad banan med yoghurt på (??)
Frågor.
Kan man ge banan med yoghurt? blir det för sött?
För torkad banan var ganska söt också.
Kan man torkad jordgubbe? har hört att man inte ska ge jordgubbe?
Vad jag vet ska det går bra. :) Kanske i mindre mängder bara. :)
#1 okej jo det klart, Har hört att man kan ge 2st godisar om dagen? :))
Så man kan ge banan med yoghurt? :)
Ge inte banan med yoghurt… de naturgodisarna är sockrat något fruktansvärt. Det är redan mycket socker i torkad banan, men ok att ge som godis då och då. Men de med yoghurt är ju ännu mer socker i. Så jag hade inte gjort det… jordgubbe är ok att ge.

Var det lösvikt för människa eller djur? För i lösvikt för människa så brukar det vara socker på frukterna och salt på nötterna. Men i lösvikt för djur så är det inget sånt på, även om torkad frukt i sig själv är så sött att det bara är godis att ge någon gång ibland, inte ofta. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Det var för människor. och smakade själv och kännde att det var ganska så sött. Men kan man ge lite av torkad bana? för gav henne precis lite och hon gillade det. Men blir att köpa på djuraffären istället nog.:)

#6 Nej, ge inte det om det är för människa, jag tror dock det finns utan socker, men jag har inte lyckats hitta det själv. Hamstern blir säkert lika glad om den får några ärtor eller lite persilja. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jaha, för människor. Trodde det var läsvikt för djuren. Då ska du lyssna på #7. :)
Okej tack så mycket, Ska inte ge mera av det, Tänkte åka ner i morgon till djuraffären och kolla om jag hittar något :)
Tips.. Brukar torka banan själv till mina kaniner.. Hyvla med osthyvel och lägg en och en på bakplåtspapper. Torka i ugn ca 7 timmar i varmluft på 50 grader. Vänd efter ca 5h! Helt utan socker eller äcklig palmolja! Blir supergott!! Tar en jäkla tid och kladdigt är det, men resultatet genererar väldigt glada djur och deras matte! Förvara i glasburk. Blir lite sega efter några dagar men det gör ingen skillnad på smaken!
#10 okej tack, jo 7h är väldigt långt. Får kanske göra det nån dag. :))
Men dom man köper i djuraffärer är väl inte nåt konstogt på? för det är ju till dom :)
Brukar vara olja på… Jämför med dom du gör själv, så får du se vilken skillnad det är!!
Okej, det blir kanske nångång i helgen som man får testa :))