Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1097 ggr
[Hamster95]
0

Ska jag ge upp hoppet?

Ska jag ge upp hoppet för min hamster på 5 månader att bli tam nu när han närmar sig fullvuxen?

ZorroR
0

Nejdå! Ge aldrig upp hoppet! Läs i hamsterböcker för dom brukar ha olka tips!

Imasy
1

Nej nej nej, inte ska du ge upp heller, så som du har kämpat, då vore ju allt förgäves.

Det är en envis liten kille du har där ;)

lineia
0

det är inte alls svårt attt göra hamstrar tama! bestäm att du ska sitta med handen i buren någon minut per dag ta inte upp hamster utan ha bara handen i buren så att den kan nosa, då lär den känna igen din luk, ge en godisbit då och då oxå!

Ham-Madam
0

var bor du ?

vill du ha hjälp att tämja honom å bor i sthlm så kan jag hjälpa dej.

[Hamster95]
0

Söder om Sthlm.

Han  är ju så otoligt rädd av sig.Asa-N  har träffat på en av hans värsta sidor på en uställning.Han bara skrek och fräste åt henne och var nära på att sätta tänderna i henne =)

Men han har ju ett  himlans humör den lille killen.

Men jag sitter i timmar vatje kväll med honom och berättar hamstersagor,sjunger hamstersånger,klappar,ger godis men han är fortfarande likadan.Att sälja är det iinte tal om,har jag bestämt mig för en hamster då ska jag  kunna ta på mig ansvaret för honom i 2-3 år också.

Ham-Madam
0

vad jag menade var att han kan få komma hit å bli hanterad. sen flyttar han tillbaka hem igen.

säger inte att jag ska lyckas men har klarat flera bitisar som numera är de som är gosigast.

så om du vill kan jag göra ett försök.

är van vid både dvärgar å guldar.

[Hamster95]
1

Idag gick det bättre,han får året ut på sig att bli hanterbar dvs innan jag åker till lanzarote.Idag provade jagt att lägga godiset lite högre och då tog han det.Så fort han gör antydan till at bitas så blåser jag på han.

Ham-Madam
0

kul å höra att det går bättre.

var lika envis som honom så vinner du tillslut.

Anfa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ge inte upp! Har känt lika dant, nu kommer hon upp i handen självmant när jag håller den under luckan :) Kämpa på!

[Hamster95]
0

Ham Madam:Om inte han blir tam innan jag åker till Lanzarote så har mamma gett klartecken för att han fåpr komma till dig å bli hanterad.

issa83
0

Så snällt av Eva(Ham-madame) att ställa upp:) Men vi får ju hoppas att det inte ska behövas utan att din lille envise vän snart vågar visa sin myssida ändå

Ham-Madam
0

klart jag ställer upp.

tycker ju djurägandet ska vara kul å kan jag hjälpa till å få den ngt tamare,snällare så blir det ju trevligare både för hamstern å ägaren.

Zorro_Tiger
0

Ge aldrig upp! Det är bara så att du fått tag i en envis en! :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

NinjaKakan
0

GE inte upp :D Jag har en dvärgis här hemma som jag har haft sen december som fortfarande inte är tam xD Eller ja, det blir bättre för varje dag :)

Zorro_Tiger
0

Måste bara berätta att jag har en hamstert kille som det tog tre månader för att bli tam och det varade i ca 1 vecka och nu huger han som aldrig förr ;) :´´(

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Novis10
0

#13 & #14 & #15
Tråden är från 2008!Flört
Alltså 4 år gammal, och jag tror inte denna hamster finns kvar längre.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

NinjaKakan
0

Hoppsan xD