Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1878 ggr
Zvintos
0

Buralternativ?

Vilka "bur"alternativ finns till en herre som gärna gnager sönder?
Har testat;
Akvarium = han gnager bort silikonet så det blir en skarv på ½cm och fortsätter därefter gnaga på glaset.
SAMLA-låda = han gnagde på vattenflaskan och fick i sig väldigt mycket vatten varje gång (och kissade därefter), samt gnagde på locket om hjulet stod i.
Mindre låda = gnagde sönder både lock och låda.

Har nu köpt en dunabur och hoppas på att han inte ska gnaga sönder.
Men där fanns ett stället för honom att gnaga på, så har en känsla av att det inte tar lång tid innan han gnager sönder den också.

Vilka alternativ finns då kvar?
Finns det ens några alternativ kvar förutom att stänga in honom i en plåtlåda (skämt å sido)? Obestämd

Royalz
0

Sätt siliconet på utsidan när du limmar fast det. För då får han inte tag på det.

Zvintos
0

#1: Får testa det, inte tänkt på det faktiskt.
Tack. =)

Då byter jag plats på honom och honan, innan han hunnit gnaga sönder dunaburen.

Bulba
0

gallerbur? jobbigt i of om han e så gnagig men det borde ju hålla i alla fall

Zvintos
0

#3: Gallerbur skippar jag att testa.
Buren håller nog, men hans tänder skulle med största sannorlikhet inte må särskilt bra.

southdakota
0

Silikonet är på samma sätt på terrarium va?

Zvintos
0

#5: Det tror jag.

kajsa_karin
0

Jag skulle ta gallerbur. Och sedan lägga in Grenar och sånt.

Jag ger inte mycket för plast. Mitt Antonio lådor har det inte gnagt hål på någon hamster men då har jag inte gjort håll i lådan för vatten flaskat utan satt vatten flaska hängade i nätet från Taket. Mina hampisar gnager söder sina korkar på vatten flaskorna

gulzebra
0

Det kanske går att sätta fast skyddande plåtlister på insidan av akvariet annars? Plåt borde han väl inte kunna tugga sönder i första taget liksom..? Borde inte bli så dyrt att köpa från plåtslagare heller skulle jag tro. Bara att silikona fast antar jag..? :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har han börjat minska på gnagandet och har istället börjat klättra på burtakets galler.
Han klättrar på allt så fort han får chansen, så uppenbarligen tycker han väl inte att klättringsmöjligheterna i hagen är tillräckliga.
Får ställa in lite mer och se ifall han blir nöjd.

zazzmi
0

Thi hi, vad bra, du kan börj bygga egna klätter  ställningar åt honom! då blir han glad!

Achatina
0

Plåt?

91Marran
0

oftast gnager hamster för att slipa tänderna eller för att de har det för tråkigt.

Mvh
Mig

Zorro_Tiger
0

Kräcker pinnar är super! Jag köpte en sådan till en av mina småttingar som gnagde och ahn slutade direkt :D

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Novis10
0

Tråden är 3 år gammal ;)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!