Hamsterbur Hjälp och tips
Hej, jag har planer på att göra ett hemmabygge till min guldhamster. Den ska vara 120x50 i bottenyta minst, någon som har erfarenhet av något bra gnag"vänligt" material? Funkar OSB eller är de dåligt ifall hamstern gnager på det, med tanke på limmet etc i virket? Ge gärna tips på bra material samt nät/galler och hur jag bör bygga på bästa sätt för att hamstern inte ska få möjlighet att gnaga på buren.
Har kollat på hamsterburen annars från fyndfirman, den skulle ju kunna vara ett alternativ. Någon som har erfarenhet från den och kan berätta lite huruvida det funkat med hamstern?
Väldigt tacksam för svar.
Mvh Cristopher
Annars kanske du kan köpa den största samlarlådan från IKEA?Den är billig,stor och bra.Dock ful 
//Flöffo
Dålig bild, men såhär har jag gjort, har dock fler akvarium och sånt nu men två trälådor från ikea tror jag, tog ut hyllan och la den ner :) funkar utmärkt, inget nät, för de kommer inte över. Men ska skaffa nät nu så att jag kan göra högre grejer att klättra på, samt ut med kanterna.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Åhhh en sån från fyndfiraman vill jag ha!!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur