Hamstrarna lämnar mycket mat efter sig
Hejdär
När jag ger hamstrarna mat (typ en nypa) eller lite mer så är typ lite mindre än hälften kvar dagen efter. Blir inte maten dom hamstrar gammal också eftersom att man måste byta regelbundet?
#0 Ger du dem bara lite mer än en nypa mat om dagen?!
MVH FiffiLiina
Jag fyller skålen och byter ut det som är kvar var 3:e dag. Skulle det ta slut så fyller jag bara på. Hamstrar ska alltid ha fri tillgång till torrfoder.
Oftast så tycker dom inte om allt. Dom brukar välja ut de frön de vill ha.
Håller med #1 !? :o
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#1 #3 det är väl helt uppenbart att han ger tillräckligt när frågan han ställer är att hälften är kvar dagen efter? ni verkar grymt ointelligenta om ni inte fattar det. Dessutom ger han dem grönsaker varjde dag också. :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
men jag gör som #1 och #2 byter ut maten var 3:e eller 4:e dag och ifall det tar slut så fyller jag på ;) och ibland sätter jag en bit morot, äpple eller gurka det tycker han om

#4 Seriöst att gå in och kalla folk för ointelligenta för att de svarar på någons fråga är väl knappast särskilt schysst.
För det första skriver TS att han ger dem "en nypa". Hur fasen ska vi som läser veta hur mycket det är? För mig är en nypa någonting man får plats med mellan tummen och pekfingret. Alltså väldigt lite.
Så om han verkligen ger en nypa och mer än hälften är kvar så betyder det ju att hamstern inte äter som den ska. Och inte som du skriver, helt uppenbart att hamstern får det den ska. Det beror ju helt på hur mycket mat den får.
Om TS version av en nypa är några matskedar så är det ju en helt annan sak.
Men det går enbart att svara på vad personen i fråga lämnar för info. Och det var den info som lämnades.
Och om du skriver att han ger grönsaker varje dag så är det ju någonting du fått reda på vid sidan av. För det är ju heller ingenting som kommer fram i inlägget.
Folk kan inte gissa, folk kan bara svara på frågan som ställs.
Och att då någon hoppar på dem och kallar dem grymt ointelligenta för att de svarar på en fråga..ja, då svarar väl ingen nästa gång.
#6 Grymt bra skrivet, kan inget annat än att hålla med..
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Håller med #6
MVH FiffiLiina