Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 648 ggr
[squash97]
0

Idiot! :(

Fy, har en föredetta kompis som födde upp gerbiler(trodde jag) och för ett tag sedan när vi fortfarande var vänner frågade jag om dem för hon hade precis fått ungar som hon frågade om jag ville ha. Jag frågade vart föräldrarna kom ifrån och fick svaret "djuraffären såklart". Blev något misstänksam och frågade vilka kön det var på ungarna, då svarar hon som om det vöre ovesentligt; "Vet inte men det gör ju ingen, det är ju bra om du får några tjejer och några killar för då får de bebisar. Förstår inte hur hon tänkte… :(

Blev ju orolig för gerbilerna och sa till henne att de inte var bra att para syskon och att jag inte ville ha olika kön men då sa hon att då för du gå till djuraffären och kolla dem så du får rätt kön för jeg kan inte se det, dessutom är mamman och pappan syskon och ungarna är friska och så… Och föräldrarna bor tilsammans hela tiden och får ungar…

Köpte aldrig gerbiler av henne och skulle aldrig göra det heller, några veckor senare såg jag en blocket annons där hon sålde sina gerbiler för att hennes mamma inte ville ha fler ungar (ändå sa hon till både mig och sin mamma att "ne, de kan nog inte få fler ungar för de är så gamla" och någon månad efter det köpte hon marsvin :/

Kollade på blocket förra veckan och nu säljer hon marsvinen också… Dumma människa!

[squash97]
0

*vore

madsan
6

Vissa människor borde inte få ha djur :(

Madsan

Twisted_T
0

Håller med #2. Men tyvärr finns det sådana med. Det är då man bara vill rädda djuren ifrån de människorna men det är ju ganska svårt att göra :( Kan ju inte ha så många djur hemma…

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[squash97]
0

#2 & #3 Precis, men jag kan ju inte ta hand om alla hennes "avdankade" djur heller, har varken tid eller plats och dessutom måste hon lära sig förr eller senare(hoppas jag :s) Men hemskt e det, att hon inte tänker efter ens för ett ögonblick på vad hon gör :(

[Avarice]
0

Hur gammal är hon? Om hon fortfarande bor hemma så har föräldrarna största ansvaret för djuren. Barn är ju trots allt barn och det är föräldrarna som skapar dess känsla för rätt och fel. Blir givetvis arg av att höra sånt här och blir förbannad även på tjejen men främst på föräldrarna… och brist på kunskap är INTE en ursäkt. Fy fan säger jag bara…